شناسهٔ خبر: 66487878 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری نمایشگاه بین المللی کتاب

احمدوند: ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب حضور دارند/ پاسداشت مقام دختران و زنان ایران + فیلم

رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی امسال در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود، قریب به ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه خواهد شد که سال گذشته این میزان ۴۵ هزار عنوان بود.

صاحب‌خبر -

۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب حضور دارند/ پاسداشت مقام دختران و زنان ایران + فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، احمدوند، رئیس سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشست خبری این دوره از نمایشگاه گفت: سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه تا پایان روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2266772" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1144283/2266772?width=400&height=300"></script></div>



این نمایشگاه که بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران و حول محور و موضوع ارزشمند دانش و آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد، با اهتمام دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی در سطح ملی و شهر تهران برگزار می‌شود که شایسته است از همه این بزرگواران تشکر کنیم.

وی افزود: با حضور انگیزه‌مند و مشتاقانه ناشران خوب در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد امیدواریم به نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی و ارتقای دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2266773" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1144283/2266773?width=400&height=300"></script></div>


احمدوند اضافه کرد: برنامه ویژه برای غزه و فلسطین در زمان برپایی نمایشگاه است که هم کار حجمی و نمادسازی برای یادبود مجاهدت‌های مردم غزه تدارک دیده شده و ساخته می‌شود و هم برنامه‌های مختلفی با حضور چهره‌های فرهنگی، دانشگاهیان و اصحاب قلم در موضوع قلم، تقدیر از نویسندگان و مترجمان آثار مرتبط با فلسطین، تقدیر از ناشرانی که در این حوزه فعال بودند، تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت هم زمانی با دهه کرامت ویژه برنامه‌هایی برای پاسداشت مقام زنان تدارک دیده شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2266774" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1144283/2266774?width=400&height=300"></script></div>


رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب بین المللی کتاب تهران گفت: حدود ۶۰ ناشر خارجی امسال در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهند بود، قریب به ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه خواهد شد که سال گذشته این میزان ۴۵ هزار عنوان بود.

وی ادامه داد: اعتبار خرید جامعه دانشگاهی کتاب از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزایش یافت و همچنین دانشجویان ۷۵۰ هزار تومان اعتبار خرید از نمایشگاه کتاب خواهند داشت، اساتید و اعضای هیأت علمی هم ۸۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.



وی ادامه داد: مرکز پاسخگویی نمایشگاه با حضور ۱۰۰ نفر به مخاطبین آن راهنمایی ارائه خواهند داد. مجموعه مشاوران کتاب در موضوعات مختلف به کمک مردم برای خرید کتاب می‌آیند.

احمدوند بیان کرد: بزرگداشت فردوسی در تقویم زمانی نمایشگاه برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجموعه ناشران در بخش مجازی و حضوری نمایشگاه تا روز‌های آتی احتمال افزایش دارد، تا این لحظه ۲۶۱۹ ناشر به نمایشگاه کتاب تهران پیوستند و احتمال افزایش این روند است، چون ناشران زیادی در حال ثبت نام هستند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2266789" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1144283/2266789?width=400&height=300"></script></div>

 

نمایشگاه کتاب حمایت مستقلی در ردیف بودجه مجلس ندارد 

 

رئیس نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب حمایت مستقلی در ردیف بودجه مجلس ندارد، قبل از استقرار این دولت بیش از شصت درصد هزینه نمایشگاه را دولت پرداخت می‌کرده‌است. در دورانی که نمایشگاه کتاب در دولت دکتر رئیسی در حال برگزاری است ۸۰ درصد هزینه نمایشگاه کتاب توسط خودش تامین شده‌است.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم امسال درصد بیشتری درآمد نمایشگاه کتاب تهران افزایش دهیم. میزان وابستگی نمایشگاه کتاب تهران به بودجه کاهش یافته و هزینه‌ها توسط حامیان مالی و درآمدزایی‌هایی که انجام شده تأمین می‌شود و این دستاورد بزرگی است. آنچه دولت برای نمایشگاه تهران پرداخت می‌کند برای پرداخت یارانه به مردم و خرید کتاب داده می‌شود.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2266793" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1144283/2266793?width=400&height=300"></script></div>

 

احمدوند افزود: به طور طبیعی تعدادی از ناشران هر سال در نمایشگاه کشرت نمی کنند امسال هم ناشرانی داریم که به دلایل طبیعی در نمایشگاه حضور ندارند. سال آینده امکان حضور ناشرانی که امسال نیستند حتما فراهم است و می توانند در بخش حضوری و مجازی شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: ازدحام بین حضور کسانی که هر سال شرکت می کنند و کسانی که هر سال حضور ندارند اگر اولویت بندی شود اولویت با کسانی است که حضور مستمر دارند.

 

نظر شما