شناسهٔ خبر: 66481547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سازمان همکاری اسلامی خواستار به رسمیت شناختن فلسطین شد

سازمان همکاری اسلامی پس از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، مجدداً از تمام کشورهای جهان درخواست کرد تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای از تصمیم جمهوری ترینیداد و توباگو در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال و تأکید کرد که این اقدام مهم با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این رابطه همخوانی دارد و به مردم فلسطین این امکان را می‌دهد تا بتوانند برای حقوق مشروع خود از جمله حق بازگشت به سرزمین خود، حق تعیین سرنوشت و حق تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس تلاش کنند.
 
این سازمان در بیانیه خود بار دیگر از تمام کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست تا در سریعترین زمان ممکن، در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تحقق صلح و آرامش در منطقه بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی اقدام کنند. 
 
جمهوری ترینیداد و توباگو روز پنجشنبه در تصمیمی که در جلسه شورای وزیران این کشور اتخاذ شد، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.
 
در این جلسه شورای وزیران این کشور تصمیم گرفت که با هدف تحقق صلح پایدار از طریق تقویت اجماع رو به افزایش بین‌المللی در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
 
در بیانیه دولت ترینیداد و توباگو آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه و بیانگر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حمایت از آنها است.
 
ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور در فاصله ۱۱ کیلومتری سواحل ونزوئلا و ۱۳۰ کیلومتری سواحل گرانادا واقع شده و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

 

انتهای پیام

نظر شما