شناسهٔ خبر: 66474575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حیدری: نهاد حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا و اروپا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا و اروپا است، گفت: رفتار دولت های غربی با دانشجویان و اساتید حامی مردم غزه اثبات می کند که ادعای آمریکا و غرب در حمایت از حقوق بشر صرفا شعار است و هیچگونه اعتقادی پشت این قضیه نیست. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد حقوق بشر ابزاری در دست آمریکا و اروپا است، گفت: رفتار دولت های غربی با دانشجویان و اساتید حامی مردم غزه اثبات می کند که ادعای آمریکا و غرب در حمایت از حقوق بشر صرفا شعار است و هیچگونه اعتقادی پشت این قضیه نیست.

صاحب‌خبر -

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در واکنش به خشونت دولت آمریکا علیه دانشجویان و اساتید این کشور که در حمایت از مردم غزه تظاهرات کرده بودند، گفت:  آمریکا و غرب بعد از شکل گیری سازمان ملل یکی از موضوعاتی که به شدت مطرح کردند  که شکل بگیرد نهاد حقوق بشر بود. که متاسفانه این نهاد به عنوان یک ابزار در اختیار غرب و آمریکا قرار گرفت که هر زمانی ضرورت داشته باشد از این نهاد علیه کشورهای آزاد و مستقل استفاده کنند.

 وی اظهار کرد:  فلسفه شکل گیری و اصل کار نهاد حقوق بشر حمایت از تضییع حقوق بشر به هر شکلی در کره زمین است. امروز ظالم ترین رژیم تحت عنوان رژیم صهیونیستی علیه مظلوم ترین مردم در کره زمین دست به کشتار می زند  اما همه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر سکوت کرده است. هزاران نفر در این 5-6 ماه به خاک و خون کشیده شدند و افراد بی گناه از کودک تا پیرمرد و پیرزن  کشته شده اند و این مظلومیت ملت فلسطین باعث شد که اقشار مختلف در غرب و  اروپا به خیابان بیایند و در حمایت از مردم فلسطین و علیه رژیم ظالم صهیونیستی فریاد بکشند و علنا اعلام کنند که ما معترض این وضعیت هستیم. 

حیدری تاکید کرد: هر بار که این تجمعات شکل می گرفت توسط پلیس اروپا و آمریکا سرکوب می شد. اما امروز درون دانشگاه و بدنه حاکمیتی دولت آمریکا و اروپا این تجمعات برگزار می شود و اساتید و دانشجویان بخشی از بدنه حاکمیتی دولت ها هستند و این حرکت جدید یک پیام بزرگ دارد و آن حمایت  از مردم فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونستی و حامیان این رژیم است

وی بیان کرد: رفتار دولت های غربی با این دانشجویان و اساتید اثبات می کند که ادعای آمریکا و غرب در حمایت از حقوق بشر صرفا شعار است و هیچگونه اعتقادی پشت این قضیه نیست. تجمعات این دانشجویان یک پیامی نیز برای جامعه مسلمانان دارد و آن این است که جامعه مسلمان که قدرت اول دنیا هستند تجمیع شوند و بصورت عملیاتی از مردم فلسطین حمایت کنند و سفارتخانه هایی که این  رژیم در این کشورها باز کرده است  را تعطیل کنند و اجازه مشروعیت به این رژیم ندهد.

انتهای پیام

نظر شما