شناسهٔ خبر: 66471969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

برخی راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی بسته است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: اکنون هیچ مسیر اصلی در محورهای استان بسته نیست اما برخی جاده‌های فرعی و روستایی بر اثر وقوع سیلاب مسدود است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی آخوندی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

وی از مردم خواست در ترددهای خود احتیاط لازم را داشته باشند و یادآور شد: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان روان آب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قاینات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: روان آب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

وی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

آخوندی گفت: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابری شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسوولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

وی تاکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن روان آب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

نظر شما