شناسهٔ خبر: 66471763 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

مدیرعامل کانون در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی:

روابط عمومیِ امروز، مدیریت روایت یا انسان رسانه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، روابط عمومی را در دوره جدید، مدیریت روایت یا انسان رسانه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با عنوان «روایت آینده» از ۱۱ تا ۱۳ اردیبشهت ۱۴۰۳ در مشهد مقدس برگزار شد.

در پایان این گردهمایی حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری به‌صورت مجازی با کارشناسان روابط عمومی کانون سراسر کشور گفت‌وگو کرد.

براساس این خبر حامد علامتی با تأکید بر اهمیت روابط عمومی‌ها گفت: امروز، روابط عمومی معنای جدیدی پیدا کرده است. شاید زمانی روابط عمومی را ساختمان شیشه‌ای می‌دانستند، دهه‌ای می‌گفتند روابط عمومی ویترین مجموعه است اما الان در دهه ۱۴۰۰ قرار داریم و امروز، مدیریت روایت یا انسان رسانه مطرح است.

وی بیان کرد: شما به‌عنوان روابط عمومی گاهی افکار عمومی را دریافت می‌کنید و یک زمان افکار عمومی را می‌سازید.

علامتی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پر از روایت است. افراد خلاقی دارد و از طرفی سوژه‌های زیادی در کانون پیدا می‌شود.

مدیرعامل کانون با اشاره به نقش مهم روابط عمومی‌ها بیان کرد: برای معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری به جای این‌که مدیر، معاون و... مصاحبه کنند لازم است محصولات کانون در خانواده‌ها بدرخشد و با معرفی شما، کودکان پدر و مادر را به خرید محصول وادار کنند.

وی در ادامه به انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» از تولیدات موفق کانون اشاره و موفقیت آن را به دلیل اطلاع‌رسانی‌ها برای تولید محصولات جانبی عنوان کرد.

علامتی اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید مشاوران خوبی برای مدیران‌شان باشند، چون با افکار عمومی و سیستم داخلی در ارتباط هستند و دغدغه داخلی معاونت‌ها را ندارند. درواقع چون دغدغه افکار عمومی را دارند مثبت و منفی‌های مجموعه را می‌شناسند.

وی افزود: روابط عمومی‌ها باید متعلق به کل سیستم باشند نه مدیرعامل و مدیران. این‌که بخواهید فقط بر اخبار مدیر تمرکز کنید درست نیست و به ندرت باید به مدیران سازمان بپردازید؛ این اثر مطلوبی دارد.

مدیرعامل کانون اضافه کرد: روابط عمومی بجای این‌که بخواهد گزارش خبری بدهد باید فعالیت‌های کودک و نوجوان را نهادینه کند. شما به کمک ابزارهای خود می‌توانید درجهت مرجعیت کانون تلاش کنید.

علامتی در پایان گفت: بچه‌های روابط عمومی باید کاری کنند تا مدیر مجموعه سمت آنها بیاید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در پایان صحبت‌های خود از سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و محسن حموله معاون روابط عمومی کانون برای برگزاری این گردهمایی تشکر کرد.

در ابتدای این نشست سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل از این مجموعه گزارشی از برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور ارایه کرد.

یادآوری می‌شود گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون به مدت ۳ روز از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان ستادی و استانی روابط عمومی کانون در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد.

نظر شما