شناسهٔ خبر: 66712337 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بخوانیم و بسازیم/ رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کیفیت محتوای نشر دفاع مقدس و مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد

سردار بایرامی در مورد کار در حوزه نشر دفاع مقدس و مقاومت گفت: با توجه به حجم وسیع کاری که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد، اگر ما بیش از دو برابر معمول هم کار کنیم، باز جای کار دارد و باید در کنار کمیت، به کیفیت کار هم توجه کنیم.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم بسیجی «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس مستقر در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مورد حضور ناشران دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: حضور ناشران دفاع مقدسی از مجموعه‌های مختلف مانند نیرو‌های مسلح، دولتی و خصوصی در نمایشگاه کتاب قابل تقدیر است.

وی در مورد تازه‌های نشر حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت: با توجه به آماری که گرفتیم، تازه‌های نشر در حوزه دفاع مقدس بسیار خوب بوده‌اند و از سال گذشته تاکنون حدود سه هزار کتاب تازه منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت داشتیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس افزود: با توجه به حجم وسیع کاری که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد، اگر ما بیش از دو برابر این میزان هم کار کنیم، باز جای کار دارد و باید در کنار کمیت، به کیفیت کار هم توجه کنیم.

سردار بایرامی ادامه داد: کتاب‌های عرضه‌شده ناشران استانی که در غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفته‌اند، موضوعات خوب و ساختار جذابی دارند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در مورد نمایشگاه مجازی کتاب گفت: تصور می‌کنم که استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب صورت گرفته است و کار خوبی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انجام داده، برپایی نمایشگاه مجازی کتاب در کنار نمایشگاه فیزیکی است که مردم از دورترین نقاط کشور هم بتوانند کتاب بخرند و به‌صورت مجانی برایشان پست شود که این کار، عدالت فرهنگی را در کشور مژده می‌دهد.

وی افزود: ناشران دفاع مقدس هم دارند این کار را انجام می‌دهند و ما باید زمینه‌ای ایجاد کنیم که مردم در دوردست‌ترین نقاط کشور به کتاب گرایش پیدا کنند.

گفتنی است؛ غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صریر، در مصلی امام خمینی (ره)، بخش عمومی شبستان اصلی، راهروی ۶، به نام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان اهالی کتاب و کتاب‌خوانی است و همچنین غرفه کودک و نوجوان این مجموعه درب شماره ۹ نبش راهروی ۲ شماره ۱۲۲ سالن کودک و نوجوان میزبان کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما