شناسهٔ خبر: 66468473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

نوزدهمین مرحله آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۱۵۴ شرکت کننده در بوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ناظر اعزامی سازمان دارالقرآن کشور به استان بوشهر گفت: نوزدهمین مرحله آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل با حضور ۱۲ هزار نفر شرکت کننده در ۸۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

محمود کریمی افزود: پذیرفته شدگان در این مرحله از آزمون در صورت کسب امتیاز حدنصاب، در آزمون شفاهی نیز شرکت خواهند کرد و در صورت موفقیت، مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: آزمون کتبی برای حافظان ۱۰ جزء ۵۰ سوال، برای حافظان ۲۰ جزء ۱۰۰ سوال و برای حافظان کل قرآن ۱۵۰ سوال است که از هر جزء ۵ سوال آمده که دو سئوال مربوط به حفظ و سه سوال مربوط به ترجمه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: در نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در استان بوشهر ۱۵۴ نفر شرکت کننده داریم که ۱۰۲ آن بانوان و بقیه آقایان هستند.

حجت‌الاسلام محمدقادری از افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان در آزمون امسال نسبت‌به سال گذشته خبر داد و افزود: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در دو حوزه امتحانی بوشهر و کنگان برگزار شد که ۶۰ نفر از شرکت کنندگان در حوزه امتحانی کنگان حضور دارند.

وی اضافه کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی و شفاهی مدرک معادل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت خواهند کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_11073448"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4223340/11073448?width=620&height=350"></script></div>

نظر شما