شناسهٔ خبر: 66468049 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه‌های مختلفی از رادیو ایران پخش می شود.

صاحب‌خبر -

ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه «خانه دوست اینجاست»، با هدف تحلیل از شخصیت والای علمی و مذهبی حضرت امام صادق (ع) به ابعاد و رویکرد‌های شخصیت والای این امام همام می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی، امروز و شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۹:۱۰ پخش می‌شود.

«خورشید نامه» گلچینی از کلام بزرگان درخصوص امام جعفرصادق (ع) است که به تهیه کنندگی عبدالله علایی، امشب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شود.

«نوبت نوا» سوگواره‌ای برای شهادت امام جعفر صادق (ع) است که شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

«جام جم» سوگواره شعرخوانی شاعران مطرح کشور است که امشب ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۲:۴۰ پخش می‌شود.

«راه شب» بامداد شنبه ۱۵ اردیبهشت نیز در بخش‌های مختلف مروری بر زندگی امام جعفرصادق (ع) دارد. این برنامه ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

«پیشوای صادق» نام ویژه برنامه دیگری است که با نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) در روز شهادت این امام همام ساعت ۰۴:۳۰ پخش می‌شود.

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» نیز همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان اسلام به این مناسبت می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۵ پخش می‌شود.

ویژه برنامه «به نام عشق» نیز با محوریت سیره امام صادق (ع) و نگاهی به دوران تاریخی حضرت و ابعاد شخصیتی ایشان و نقشی که در مکتب تشیع در تاریخ اسلام ایفا کردند، شنبه ۱۵ اردیبهشت به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.

«به افق آفتاب» نیز شنبه ۱۵ اردیبهشت نگاهی به سیره امام صادق (ع) و شهادت ایشان دارد. این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.

«باغ ارغوان» نوا‌ها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

««گویای راستین» ویژه برنامه دیگری است که به نقش امام جعفر صادق (ع) در احیای فقه اسلامی و پیشرفت علم در جهان اسلام می‌پردازد، این برنامه ساعت ۱۵:۳۰ تقدیم می‌شود و «پیام نجات بخش» یک نمایش درخصوص زندگی امام جعفر صادق (ع) است که در سالروز شهادت ایشان ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود.

رادیو ایران روی موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج‌ای ام ریف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

 

نظر شما