شناسهٔ خبر: 67224600 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بلومبرگ: اپل قبل از پایان امسال برخی از تغییرات جدید سیری را... -

اقتصاد ایران: ظاهراً قرار است اپل برخی از ویژگی‌های جذاب و مرتبط با هوش مصنوعی در iOS 18 را تا اواخر امسال منتشر کند.

صاحب‌خبر -

اگرچه قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ی اپل تا سال ۲۰۲۵ در‌دسترس عموم قرار نخواهد گرفت، گزارش‌ها حاکی از آن است که دستیار صوتی سیری در iOS 18، به‌روزرسانی‌هایی در‌زمینه‌ی درک زبان طبیعی و سایر ویژگی‌های مهم دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، کاربران خواهند توانست بدون نیاز به فعال‌کردن تنظیمات دسترسی، با تایپ‌کردن با سیری صحبت کنند. سیری خوش‌صحبت‌تر شده و حتی زمانی که در صحبت‌کردن دچار اشتباه می‌شوید، شما را درک خواهد کرد. همچنین، سیری دانش بیشتری درباره‌ی محصولات اپل خواهد داشت.

کاربران نسخه‌ی بتای iOS 18 می‌توانند با استفاده از قابلیت دسترسی جدیدی به نام دستورهای صوتی (Vocal Shortcuts)، عبارت فراخوانی سیری (Wake Word) را به عبارت‌ دلخواهشان تغییر دهند.

بعد از گفتن عبارت فراخوانی سیری، باید مکث کوتاهی کنید؛ وگرنه گوشی شما آن را تشخیص نخواهد داد. همچنین، این تغییر برای هوم‌پادها اعمال نمی‌شود. نکته‌ی مهم این است که حتی اگر فرمان صوتی Hey Siri را در نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی فعلی غیرفعال کنید، عبارت فراخوانی سیری همچنان کار می‌کند.

قابلیت زمان‌بندی پیام با سیری در اپل اینتلیجنس
زمان‌بندی پیام با سیری
سرچ محتوا سیری در اپل اینتلیجنس
اقدامات درون‌برنامه‌ای سیری
قابلیت تایپ برای سیری در اپل اینتلیجنس
تعامل با سیری ازطریق تایپ

اپل اعلام کرده است که چت‌جی‌پی‌تی امسال به‌رایگان در iOS 18 دردسترس قرار خواهد گرفت؛ اما ممکن است در اولین نسخه‌ی iOS 18 حضور نداشته باشد.

سیری درخواست‌هایی که نمی‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد، به چت‌جی‌پی‌تی ارجاع خواهد داد که از فناوری GPT-4 استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب، به کاربر اختیار موافقت یا رد موافقت با این کار (همراه با توضیحی درباره‌ی میزان مطمئن‌بودن آن) را می‌دهد.

مقالات مرتبط
  • اپل اینتلیجنس؛ تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون، آیپد و مک
  • در iOS 18 می‌توانید سیری را با هر عبارتی فراخوانی کنید

نشانه‌هایی وجود دارد که بالاخره دستیار صوتی‌‌ای که طرفدران اپل انتظار داشتند، منتشر می‌شود. مشخص نیست که آیا سیری ارتقا‌یافته به دستگاه‌های دیگر اپل به‌جز آیفون ۱۵ پرو و هوم‌پادها هم راه پیدا می‌کند یا خیر.

نظر شما