شناسهٔ خبر: 66468025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش آستارا:

معلمان افسران سپاه پیشرفت ایران اسلامی هستند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: معلمان و مربیان ما در مدارس، افسران پیشرفت ایران اسلامی هستند و باید آنها را ارج نهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن خالق وردی پور روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان آستارا اظهارکرد: معلمان طرز بیان و گفتار نیک را به ما آموخته اند و در ارتقاء دانش و مهارت این نسل از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

وی افزود: امروزه یکی از دلائل انحرافاتی که در اکثر جوامع غربی و غیره شاهدیم ناشی از ارائه نکردن آموزش صحیح از سوی معلمان و مربیان است، این امر باعث می شود که برای یک کشور کادرسازی درستی نشود و نوجوانان و جوانان به لحاظ فرهنگی و اجتماعی دچار انحرافات مختلفی از جمله اخلاقی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا ادامه داد: باید بدانیم که معلمان در گام دوم انقلاب نقش بی بدیلی و انکار ناپذیری دارند و از این رو تمامی اقدامات لازم در جهت به ثمر رسیدن این امر را انجام خواهیم داد.

خالق وردی پور خاطرنشان کرد: در شهرستان آستارا هجده هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند و از این تعداد نزدیک به ۹ هزار نفر دختران هستند که در مقاطع مختلف تحصیلی در حال علم آموزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان آستارا ۱۶۰ مدرسه در مقاطع مختلف وجود دارد و یک هزار و ۱۰ معلم در آنها به تدریس مشغول هستند و ضمن آنکه در این شهرستان سه هزار فرهنگی بازنشسته هم داریم.

خالق وردی پور اعلام کرد: در این شهرستان سه مدرسه توسط خیرین در حال ساخت که پیشرفتی بیش از ۷۰ درصد دارد و در زمینه مرمت و بازسازی مدارس در همه نقاط شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این کار حتی در روستاهای شهرستان آستارا نیز انجام شده و می شود.

وی گفت: ۳۰ سند مدرسه را را تا کنون به نام آموزش و پرورش ثبت شده و برای سایر مدارسی که مشکل سند دارند را نیز اقدامات لازم پیگیری می شود.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما