شناسهٔ خبر: 66467081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت‌الاسلام قمی گفت: حضور علاقه‌مندان به حفظ قرآن در نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با استقبال خوبی همراه بوده است و نشان از گسترش فضای قرآنی در کشور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت الاسلام «محمد قمی» رییس سازمان تبلیغات اسلامی  امروز (جمعه) در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی‌های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفتگو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته‌های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره‌های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این آزمون شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

وی گفت: از نکات قابل توجه در این آزمون حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر با سن بالای ۵۰ سال و ۵۰ نفر زیر ۱۱ سال است.

حجت الاسلام قمی با اشاره به حفظ موضوعی قران نیز افزود: حفظ ترتیبی توسط علاقه‌مندان بسیاری و با توجه به معنا، ترجمه و تفسیر انجام می‌شود ولی برخی افراد نیز می‌خواهند تازه در این مسیر قدم بگذارند و تشنه و مشتاق بهره گیری از قرآن کریم هستند.

به گفته وی؛ بر همین اساس و با توصیه بزرگان، حفظ موضوعی قرآن را مورد توجه قرار داده اند و آیات و فراز‌هایی از قرآن را که بسیار مورد توجه و نیاز جامعه امروز است، برای به کارگیری مفاهیم آن در زندگی خود حفظ می‌کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این که حدود چند میلون نفر از جمعیت کشورمان حدود ۲۰۰ آیه از آیات مهم و مورد تاکید بزرگان دین را از قران کریم حفظ می‌کنند موضوع قابل توجهی است که این افراد می‌خواهند زندگی خود را با قرآن مانوس کنند و در مسائل اجتماعی سیاسی و ارتباط خود با دیگران از آیات، ترجمه و تفسیر قرآن بهره ببرند و در سخنان خود نیز به آیات خدا استناد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضانی که پشت سر گذاشتیم نهضت ملی «زندگی با آیه ها» رقم خود و نزدیک به ۲ میلیون نفر از مردم، ۳۰ آیه موضوعی از قرآن کریم را خواندند تا مفاهیم آن را بیامورند و در نهایت حفظ کنند تا بتوانند با این آیات الهی در زندگی خود انس داشته باشند و افرادی که توانستند در این نهضت ملی موفق شوند، مدرک حفظ موضوعی قرآن را دریافت کردند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما