شناسهٔ خبر: 66466253 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطیب جمعه موقت یزد:

حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است

آیت الله محمدی گفت: دشمنان با توسل به تبلیغات دروغ به دنبال ترویج بدحجابی در بین بانوان هستند.

صاحب‌خبر -

 آیت الله سید ناصر محمدی خطیب جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اگفت: حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است که در این زمینه آیات و روایات و آموزه‌های دینی نسبت به رعایت آن بسیار سفارش کرده‌اند.

وی افزود: دشمنان با توسل به تبلیغات دروغ به دنبال ترویج بدحجابی در بین بانوان هستند تا از این طریق بتوانند اعتقادات و باورها را ابتدا مورد هدف قرار داده و سپس نهاد خانواده را متلاشی کنند از همین رو پوشش‌هایی نامناسب را بسیار تبلیغ می‌کنند تا اینگونه به هدفشان برسند.

 آیت الله محمدی  ادامه داد:مسئله حجاب یکی از واجبات الهی است که رعایت آن بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

خطیب جمعه موقت یزد اظهار کرد: مرحوم» سید محمدعلی وزیری» واعظ معروف و بنیانگذار کتابخانه وزیری یزد که مرمت مسجد جامع کبیر شهر را نیز انجام دادند، ۸۰ سال پیش در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ یادداشتی را از امام راحل (ره) که در آن زمان حدود ۴۰ سال عمر داشتند و مدرس سرشناسی در حوزه علمیه قم بودند، در قالب مقاله‌ای پیرامون مشکلات آن روز جامعه اسلام دریافت می‌کند.

وی افزود: امام (ره) در این مقاله خواستار قیامی برای رضایت خداوند بر علیه ظلم استکبار می‎ شوند؛ زمانی که سرکردگان جنگ جهانی دوم کشورمان را اشغال کردند و حتی در نشست روسای سه کشور اروپایی پادشاه ایران را با اصرار راه دادند ولی امروز با تحقق این قیام الهی، امروز شاهد اقتدار کشورمان هستیم.

خطیب موقت نماز جمعه یزد به عملیات وعده صادق اشاره و عنوان کرد: کشورمان با اقتدار در حالی به رژیم صهونیستی با انجام این عملیات گوشمالی داد که ده‌ها کشور جهان برای ممانعت از این اقدام جمهوری اسلامی التماس کردند و ایران قوی کاری کرد که کشور‌ها را شگفت زده کرد.

وی ایران قوی امروز را قابل قیاس با ایران ۸۰ سال پیش ندانست و گفت: عملیات وعده صادق جایگاه ایران را در برابر دیدگان کشور‌های جهان تغییر داد به طوری که در همین اواخر بیش از ۷۰ کشور جهان برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری به ایران آمدند و امروز شاهد ثبات جمهوری اسلامی در جهان هستیم و این همان نتیجه قیام برای خداوند است.

 

 

نظر شما