شناسهٔ خبر: 66465211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود

با پیگیری‌های انجام گرفته، مشکلات کشاورزان مازندرانی در خصوص تامین کودشیمیایی مورد نیاز بزودی رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دیدار مردمی با کشاورزان و شالیکاران بخش دابودشت آمل در مصلی نماز جمعه، گفت: عمده‌ترین نگرانی و دغدغه‌های کشاورزان مربوط به تولید محصول برنج و نحوه تامین نهاد‌های کشاورزی بویژه کود و سم بود.

او با اشاره به اینکه برغم مشکلاتی که در ابتدای فصل کشت امسال در خصوص تامین نهاد‌های زراعی وجود داشت، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی و پیگیری‌های استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران، از طریق شرکت خدمات حمایتی، در حال تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هستیم و این مشکل بزودی مرتفع خواهد شد.

مومنی گفت: معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده اند و در آینده نزدیک کمبودی‌ها و عقب ماندگی‌های تامین کود شیمیایی کشاورزان بزودی جبران خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، پایین بودن قیمت برنج در فصل برداشت را نیز یکی دیگر از مشکلات و نگرانی‌های کشاورزان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های تامین کنندگان و تعاون روستایی، امسال شاهد رکود بازار و پائین بودن قیمت برنج تولیدی داخل نخواهیم بود و شاهد بازار خوبی برای همه از جمله سود منطقی تولیدکنندگان و مدنظرداشتن توان اقتصادی مصرف کنندگان باشیم.

مومنی با بیان اینکه دشت هراز یکی از مهمترین دشت‌های شالیزاری و تولید برنج کشور محسوب می‌شود، گفت: کشاورزان و شالیکاران نقش حیاتی و کلیدی در بحث امنیت غذایی کشور بشمار می‌روند.

نظر شما