شناسهٔ خبر: 66463107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک صنفی کاوه مهاباد همچنان در بلاتکلیفی/ضرب‌الاجل‌های تکراری

مهاباد- ایرنا- راه اندازی و آبادشدن شهرک صنفی کاوه مهاباد به کلافی سردرگم تبدیل شده به طوری که گذشته ۲۰ ساله هم نتوانست آن را از بلاتکلیفی خارج کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احیا و آبادانی شهرک صنفی کاوه یکی از اولیت های مدیریت شهرستان مهاباد تاکنون بر مدار بلاتکلیفی استوار بوده و استقبال از آن به کمترین حد خود رسیده است.

علی رغم فراهم بودن انواع امکانات خدماتی و رفاهی و داشتن آب، برق، گاز و سایر زیرساخت های لازم نیز این شهرک به مانند تبعیدگاهی برای صنوف آلاینده تبدیل شده که همچنان رفتن به آنجا با مقاومت مغازه داران همراه است.

سیاست های ناهمگون، عدم ارایه طرح های تشویقی، نبود هماهنگی در بین مسئولان و مردم کار را به جایی کشانده که اندک صنوف آلاینده منتقل شده هم میل به ماندن در این شهرک را ندارد و خواهان برگشت به داخل شهر هستند.

سرمایه گذاری ما در شهرک صنفی کاوه مهاباد به ضرر تبدیل شده است

صاحب یکی از نمایشگاه خودرو در این شهرک به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰ سال قبل به توصیه و اصرار مسوولان وقت مغازه نمایشگاه خودرو خود را در مرکز شهر فروخته و جهت انتقال به شهرک صنفی کاوه در آن مکان اقدام به خرید یک باب مغازه کردم.

احسان ناصری اضافه کرد: اکنون بعد از ۱۰ سال تنها بخشی اندکی از بنگاه داران در شهرک صنفی کاوه مستقر هستند و اکثر خرید و فروش معاملات در داخل شهر صورت می‌گرد و ما اینجا در فشار هستیم.

وی بیان کرد: اکنون مغازه بنده در شهرک به دلیل عدم استقبال صنوف در کمترین خود قیمتی قرار دارد و مغازه ای در داخل شهر به توصیه مسوولان و به بهانه اجبار در انتقال به بیرون شهر فروختم بیش از ۱۰۰ برابر ارزش مالی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: الان هیچ کس جوابگوی من نیست و بحث انتقال صنوف آلاینده از جمله نمایشگاه خودرو همچنان بلاتکلیف است و ما هم مجبور هستیم با این وضعیت به داخل شهر برگردیم.

۴۰ مغازه آماده تحویل به نمایشگاه خودرو در شهرک صنفی کاوه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد با بیان اینکه انتقال صنوف آلاینده از جمله نمایشگاه خودرو به شهرک صنفی کاوه لازم الجرا است، گفت: هم اکنون حدود ۴۰ باب مغازه جهت انتقال بنگاه داران خودرو به شهرک صنفی کاوه آماده تحویل است.

صلاح کردستانی اضافه کرد: اولویت در واگذاری مغازه ها به نمایشگاه هایی است که دارای پروانه کسب بوده و مابقی نیز یا باید نسبت به جمع آوری واحدها خود اقدام کنند و یا به سایر مناطق شهر منتقل شوند.

شهرک صنفی کاوه مهاباد همچنان در بلاتکلیفی/ضرب‌الاجل‌های تکراری

وی بیان کرد: هم اکنون نمایشگاه های خیابان های سرداران و محمد قاضی در اولویت انتقال قرار دارند و خیابان دانشگاه پیام نور نیز در اولویت های بعدی هستند.

کردستانی با اشاره به طرح جمع آوری نمایشگاه در اواخر سال گذشته، گفت: پارسال نیز به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین نزدیک شدن به دوران انتخابات طرح جمع آوری نمایشگاه های خودرو از مکان های یادشده به تعویق و به سال جاری موکول شده بود.

ضرب الاعجل ۲ هفته ای برای انتقال نمایشگاه های خودرو به شهرک صنفی کاوه

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت هم گفت: نمایشگاه های خودرو خیابان های سرداران و محمد قاضی ۲ هفته فرصت دارند نسبت به انتقال واحدهای خود به شهرک صنفی کاوه اقدام کنند.

حامد رمضانی بیان کرد: مغازه های شهرک صنفی کاوه به نمایشگاه دارانی که دارای پروانه کسب هستند، واگذار شده و مابقیه نیز در صورت عدم تمکین پلمب خواهند شد.

وی تایید کرد: هیچ نمایشگاه خودرویی به عناوین مختلف حق فعالیت را در این خیابان ها را به علت وضعیت ترافیکی و گلایه های شهروندان ندارند و در صورت مشاهده طبق قانون برخورد خواهد شد.

رمضانی با بیان اینکه طرح جمع آوری این بنگاه ها اواخر پارسال به دلایل مختلف نیمه تمام ماند، گفت: امسال اتمام حجت برای جمع آوری و انتقال صنوف آلاینده به شهرک صنفی کاوه داده شده و هیچ بهانه ای در این رابطه قابل قبول نیست.

انتقال صنوف آلاینده از جمله نمایشگاه های خودرو به مکان مشخص از طرفی به وضعیت ترافیکی شهر کمک می کند و همچنین خرید فروش خودرو را نیز برای خریداران و فروشندگان راحت تر خواهد کرد.

از طرفی زمانی انتقال این صنوف به شهرک صنفی موفق خواهد شد که با استقبال همه نمایشگاه ها مواجه شود و آنگاه مشتری برای تقاضای خود مجبور به مراجعه به این شهرک خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که هماهنگی بین مسوولان و مغازه داران تا چه حدی بوده تا ضمن احیا شهرک صنفی کاوه موجبات رضایت مردم و بازاریان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، ۲۸ شغل در فهرست مشاغل آلاینده قرار دارد که، نمایشگاه خودرو، مکانیکی، نجاری، صافکاری، درب و پنجره سازی، سنگبری، تراشکاری و نقاشی از جمله آنهاست.

مشاغل مزاحم دارای پیامدهایی چون ناامنی، اختلال در رفت‌وآمد، بدمنظره ‌کردن چهره شهر، ایجاد آلودگی‌های صوتی و بصری و اشغال مساحت زیادی از معابر و ایجاد مزاحمت برای رفت و آمد شهروندان است.

طبق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف هستند با استفاده از ابزارهای تشویقی از قبیل تعیین محل جدید استقرار، تامین زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن تسهیلات بانکی برای تسهیل در انتقال مشاغل و صنوف مزاحم شهری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مهاباد دارای ۱۲ هزار واحد صنفی است که بیش از ۲۰۰ واحد آن نمایشگاه های خودرو هستند که حدود ۵۰ واحد آن پروانه کسب دارند.

نظر شما