شناسهٔ خبر: 66463078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: بازارچه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی راه‌اندازی شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: ضرورت دارد که بازارچه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی و همچنین تعاونی تولید و اشتغال در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در اجلاسیه شورای اسلامی استان فارس در شیراز افزود: بسیاری از تولید کنندگان صنایع دستی توان اجاره مکان‌های تجاری را ندارند و می‌توان با راه‌اندازی بازارچه‌های موقت و هفتگی از صنایع دستی حمایت بیشتری کرد.

وی ادامه داد: سازمان های بیمه گر نیز نسبت به ارایه پوشش های حمایتی برای فعالان حوزه صنایع دستی اهتمام بیشتری داشته باشند.

او اظهار کرد: افزون بر ۸۰ نوع صنایع دستی در استان تولید می‌شود که در این زمینه شیراز را می توان پایتخت انواع صنایع دستی کشور دانست.

استاندار فارس: بازارچه‌های عرضه مستقیم صنایع دستی راه‌اندازی شود

راه‌اندازی تعاونی های اشتغال و تولید توسط کارکنان دستگاه‌ها
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خوذ از کارکنان دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها دعوت کرد تا با راه‌اندازی تعاونی‌های اشتغال و تولید، نسبت به ایجاد ارزش افزوده و حمایت از اقتصاد خانوار اقدام کنند.

ایمانیه افزود: با سپرده‌های حداقلی کارکنان و تجمیع آنه در قالب تعاونی های اداری، می توان گام‌های موثری در زمینه حذف واسطه‌ها برداشت که منافع آن نیز نصیب اعضای تعاونی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با سرمایه‌های تعاونی می‌توان نسبت به راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های نیمه تعطیل نیز اقدام کرد و به موازات آن از هدر رفت سرمایه‌های مردمی در بازارهایی نظیر بازار ارز نیز پیشگیری کرد.

نظر شما