شناسهٔ خبر: 66767368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در کشور

تا پایان سال ۱۰۰ بنای تاریخی در کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ قائم مقام مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی در حاشیه نخستین گردهمایی ملی ناظران و نمایندگان استانی صندوق توسعه و احیا، درسرای عامری‌های کاشان گفت: ۴۷ بنا و خانه تاریخی در سال گذشته با بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی هزار و ۵۰ نفر با هدف احیا، به بخش خصوصی واگذار شده و امسال نیز قصد داریم ۱۰۰ بنای تاریخی به این بخش واگذار کنیم.
مسعود ابرهیمی با اشاره به اینکه با واگذاری این ۱۰۰ بنا اشتغال زایی به دو برابر سال گذشته می‌رسد، افزود: فلسفه وجودی صندوق توسعه و احیا اماکن در کشور، جلب مشارکت مردم برای احیا بنا‌های تاریخی است و به جهت نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم، امسال احیا و واگذاری این بنا‌ها را در دستور کار داریم.
ابراهیمی با اشاره به تاسیس دبیرخانه بنا‌های ثبت جهانی شده در صندوق توسعه و احیا گفت: با تاسیس این دبیرخانه، از این پس مراحل کارشناسی، مرمت و همچنین بهره‌برداری از بنا‌های ثبت جهانی شده به طور تخصصی و ویژه بررسی خواهد شد.
وی گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخشنامه‌ای در انتهای سال قبل صادر کرد که بر اساس آن، تنها مرجع واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی، صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی است.
شهرستان کاشان با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

 

<div id="video-display-embed-code_11135090"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4239616/11135090?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما