شناسهٔ خبر: 66462946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱ کارگاه تخصصی در دیوان عدالت اداری کشور راه‌اندازی شد

بوشهر-ایرنا- رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: ۲۱ کارگاه تخصصی با هدف بررسی تخصصی موضوع‌های مرتبط با دیوان عدالت اداری کشور راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

حکمتعلی مظفری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در این کارگروه‌ها موضوع به صورت تخصصی بررسی می‌شود که این مهم تاکنون در غالب موارد به اصلاح و یا صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید با تاکید بر حقوق اشخاص منتهی شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی شده کارگاه‌های تخصصی از ورود صدها هزار پرونده به دیوان عدالت اداری جلوگیری کند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: ملاک عمل و فصل الخطاب دیوان و دستگاه قضا قانون است و قضات به هیچ مصلحتی فراتر از قانون نباید توجه کنند.

مظفری ادامه داد: مصلحت اندیشی کار قاضی نیست و اینکه گفته شود فلان مجموعه بودجه نداشته و مشکل مالی دارد خود مجموعه باید مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند.

وی عنوان کرد: مدیران باید کفش آهنین به پا کنند و برای حل مشکلات پیگیری و دوندگی لازم داشته باشند.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: سال گذشته اصلاحات و نوآوری‌هایی در قانون دیوان عدالت اداری لحاظ شد که مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های حقوقی بیشتر با آن آشنا شوند تا در پاسخ‌ها و رسیدگی به دعاوی مردم با چالش کمتری مواجه شوند.

مجید بشیری افزود: از مردم نیز انتظار می رود با توجه به تخصصی بودن موضوع‌های دیوان به طور حتم از مشاوران حقوقی و یا سامانه "ساعد" به منظور ثبت اصولی دادخواست خود بهره گیرند.

وی اظهار کرد: با استفاده از سامانه یاد شده در دیوان عدالت اداری متن دادخواست اعتراضی بررسی و نتیجه آن برای هم وطنان مشخص خواهد شد که این کمک مشاوره‌ای به کاهش پیگیری‌های زمانبر و هزینه‌دار کمک وافری می‌کند.

نظر شما