شناسهٔ خبر: 66460214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ادعای مقام ارشد آمریکا: جنگ اوکراین به این زودی پایان نمی‌یابد

یک مقام ارشد امنیتی آمریکا امروز ادعا کرد که رویکرد نظامی روسیه تهاجمی‌تر از گذشته شده و جنگ اوکراین به این زودی، پایان نمی‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از رویترز، «آوریل هینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نشست با اعضای کمیته خدمات نظامی سنای این کشور اعلام کرد: روسیه حملات به زیرساخت های اوکراین را افزایش داده است تا توان تسلیحاتی و نظامی ارتش کی‌یف را تضعیف کرده و اوکراین را مجبور به مذاکره کند.

وی، هدف سیاست تهاجمی روسیه را ناامید کردن اوکراین از نتیجه بخش بودن ادامه جنگ دانست و گفت: احتمالا این سیاست ادامه یابد و بعید است جنگ به این زودی ها پایان یابد.

در بخش دیگری از سخنانش، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، آینده روابط واشنگتن و پکن را نیز پرتنش ارزیابی کرد اما گفت: از آنجا که حل مشکلات اقتصادی داخلی، اولویت چین است برای تثبیت روابط با آمریکا تلاش خواهد کرد.

هینس مدعی شد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در سال ۲۰۲۳، ۷۷ درصد کاهش یافته و به همین خاطر هم تلاش خواهد کرد رفتار سنجیده تری در قبال آمریکا داشته باشد.

جنگ اوکراین در حالی ادامه دارد که متحدان این کشور بعد از شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، کمک ها به کی‌یف را کاهش داده اند.

اوکراین که مدعی بود در ضدحملات خود علیه ارتش روسیه، بخش های تصرف شده توسط این کشور را بازپس خواهد گرفت در این حملات ناکام بوده است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما