شناسهٔ خبر: 66459522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آشیانه سازی پرنده کشیم در تالاب بین المللی انزلی

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

صاحب‌خبر -
<div id="video-display-embed-code_11067533"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4222437/11067533?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ تورج صادقی گفت: پرستو‌های دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه ساخته و تخم گذاری کرده اند و به زودی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

وی افزود: وضعیت مطلوب زیستگاهی ، امنیت منطقه و تغذیه مناسب در تالاب بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری صد‌ها پرنده آبزی و کنارآبزی دراین تالاب بین المللی شده است. 

معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان همچنین از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از تردد‌های غیرضروری در نزدیکی محل زندگی آن‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده مزاحمت افراد برای این جانوران، مورد را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کشیم بزرگ (نام علمی: Podiceps major) نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب می‌رود.

نظر شما