شناسهٔ خبر: 67220226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

زیرساخت های صادرات محصولات کشاورزی در مازندران آماده نیست

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه زیرساخت های صادرات محصولات کشاورزی آماده نیست، شناسنامه دار کردن محصولات را راهکار مناسبی بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشنبه در دیدار مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی و دستگاه‌های وابسته به‌مناسبت روز جهاد کشاورزی، ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و سالروز تأسیس جهاد سازندگی و روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم (ع)، عید سعید قربان و غدیر خم، اظهار کرد: حضرت آیت الله رئیسی در صبح جمعه که جلسه‌ای با وزرا داشتند در رابطه با عدم استفاده از ارز ترجیحی برای واردات دو بحث استفاده از اینکه از چه ارزی استفاده شود و اینکه مقدار واردات چقدر باشد صحبت کردند که نشان از دغدغه ایشان نسبت به کشاورزان دارد.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه برنج و کشاورزی، افزود: در سال‌های قبل صادرات حدود ۳۰ هزار تن بود و اکنون رشد ۱۲ برابری داشته است و باید واقعیت‌ها را بیان کنیم و دلمان را به آمار خوش نکنیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه زیرساخت‌ها آماده صادرات نیست و کارهای زیادی باید انجام دهیم، افزود: باید در بحث شناسنامه‌دار شدن محصولات تلاش کنیم زیرا از نظر مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از دانش هسته‌ای در این حوزه ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه قاچاق دام و خسارت ذبح دام‌های مولد جنایت است، گفت: متأسفانه روستاها را به سمت رفاهی محض و مصرف‌گرایی پیش بردند در حالی که سیاست مدیریت روستاها مثل گذشته و مولد باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در حوزه دام و نظارت بر ذبح دام باید دقت‌های لازم در بحث تحقیقات کشاورزی صورت بگیرد.

نظر شما