شناسهٔ خبر: 66455660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قلع و قمع 12 مورد ساخت وساز غير مجاز در اراضي کشاورزي نيشابور

صاحب‌خبر -
قلع و قمع 12 مورد ساخت وساز غير مجاز در اراضي کشاورزي نيشابور

خبرگزاری آریا- 12 مورد ساخت وساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی وباغی جاده بوژان نیشابور در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر وحصار بوژان با حضور یگان حافظان انفال و حقوق بیت المال با محوریت اداره امور اراضی جهادکشاورزی، در معیت نیروهای کلانتری 12 بعنوان نماینده دادستانی، به حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی وباغی قلع وقمع شد.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،معاون سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور اظهار کرد: کشاورزی حفظ و اساس استقلال کشور، محور توسعه پایدار، اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی جامعه بوده و زمین های کشاورزی به عنوان بستر تولید غذا، مهم ترین رکن تداوم حیات انسان ها و امانتی برای تمام نسل هاست.


علی مبارکی افزود: بر اساس تبصره 2 ماده 10 قانون  اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ماموران جهادکشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند.


وی خاطر نشان کرد: ایجاد بنا و تاسیسات، خاکبرداری و خاکریزی، گود برداری، پی کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می شود و کشاورزان عزیز باید توجه نمایند که تمامی موارد ذکر شده مصادیق جرم محسوب شده وبا قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.


 رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی نیشابور با اعلام این نکته که براساس وظیفه ذاتی این مدیریت و در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی و بازدید های میدانی همکاران تشخیص، به واحدهای مزبور اخطار داده شده که هیچ گونه ترتیب اثری از طرف مالکین داده نشده است .


شهاب جهانداری با اشاره به اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود ابراز کرد : با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل شده و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی می شوند ، تمامی این دیوار کشی تخریب شد.


رئیس اداره امور اراضی بیان  کرد: این اقدام قانونی منجر به قلع وقمع 10 مورد دیوارگذاری به مساحت 560 مترمربع، یک باب استخر به مساحت 50 متر مکعب و معدوم سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده سازی و قطعه بندی شد و در این رابطه مقدار 4 هزار و 300 متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.


جهانداری یادآورشد :علی رغم تذکرها واخطارهای مکرر به شهروندان در نشریات، رسانه های عمومی وپیام رسانها جهت استعلام در زمان خرید زمین کشاورزی وباغ، متاسفانه عده ای سودجو باعث ضرر وزیان به افراد خریدار می شوند ومالکین جدید هم بدون توجه به استعلام لازمه  از ادارات ومراجع ذی ربط ، سبب خسارت وخسران به خود می گردند.


این مقام مسئول از آحاد مردم به‌ ویژه روستاییان پرتلاش درخواست کرد از هرگونه احداث بنا یا دیوار کشی اراضی زارعی و باغی خودداری کنند و حتما قبل از هرگونه اقدامی، استعلام لازم را از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دریافت کرده ودر صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق سامانه 131 از خطوط ثابت گزارش کنند .

نظر شما