شناسهٔ خبر: 66454800 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان ؛

جهاد تبیین با فعالیت های مسجدی در طرح " هزار مشعل "

حجت الاسلام رضا حاجتی با اشاره به آغاز طرح " هزار مشعل " با جهاد تبیین در فعالیت های مسجدی گفت : هر کانون با فعالیت خود چراغ مساجد را روشن نگه می‌دارند .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، حجت الاسلام رضا حاجتی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان عصر روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 در آیین رونمایی از برگزیدگان گیلانی چهارمین رویداد ملی فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت گفت : 15 کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان توانستند در این رویداد ملی شایسته تقدیر شده و رتبه‌هایی را کسب نمودند .

وی با بیان اینکه از این تعداد 8 کانون در طرح مسجد کانون نشاط مقام‌های چهارم و پنجم کشوری را کسب کردند افزود : هر کانون با فعالیت های آموزشی خود چراغ های مساجد را روشن نگه می‌دارند .

حجت الاسلام رضا حاجتی با اشاره به آغاز به کار فعالیت ها در طرح « هزار مشعل » گفت : همزمانی شروع این طرح با به هزار کانون رسیدن ما در مساجد استان گیلان را به فال نیک می گیریم .

وی با بیان اینکه هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی ، اقدامات فرهنگی گسترده ای را در محلات خود انجام می دهد تصریح کرد : هزار مشعل ، طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و آموزشی است که همزمان با سال جدید اجرا می‌شود .

وی با اشاره به اینکه در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تببین ما تاکنون به دنبال تبیین بودیم و عملا جهادی انجام ندادیم ، بیان نمود : همانگونه که در عنوان " هزار مشعل " آمده است ما در این کار فرهنگی علاوه بر تببین جریانات فرهنگی می بایست جهادی وارد میدان شویم .

حجت الاسلام رضا حاجتی با بیان اینکه تاکنون فعالیت هایی که انجام شده مردم در آن اتفاق دخیل نبودند و اکنون باید نقش مردم را به آنها برگردانیم اذعان نمود : باید برنامه‌ها را به مجموعه‌های مردمی واگذار کنیم تا روشنایی در محلات رقم بخورد .

 

نظر شما