شناسهٔ خبر: 66447260 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تیراندازی در نزدیکی مدرسه‌ای در ایالت ویسکانسین آمریکا

رسانه‌های آمریکایی از وقوع یک تیراندازی در حوالی دبیرستانی در ایالت ویسکانسین که به قطع دسترسی از بیرون به مدرسه و قرنطینه افراد در داخل آنجا انجامید خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازفارس ، روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» گزارش کرد مقام‌های دبیرستان «مونت حورب» در شهری به همین نام واقع در ناحیه «دِین کانتی» در ۲۰ مایلی غرب شهر «مدیسون» ، مرکز ایالت ویسکانسین صبح چهارشنبه از تیراندازی عامل مسلحی در نزدیکی این مدرسه خبر دادند. مقام‌های مسئول آموزشی شهر مونت هورب اعلام کردند مظنون تیراندازی موفق به ورود به داخل مدرسه نشد و ماموران پلیس هیچ مظنون دیگری را در داخل مدرسه پیدا نکردند. به گفته این مقام‌ها «تهدید این تیرانداز در بیرون از ساختمان مدرسه خنثی شد.»مقام‌های مذکور همچنین از مردم خواستند تا زمان انجام تحقیقات در داخل این دبیرستان و اعلام برقراری امنیت برای همه دانش‌آموزان، به مدرسه نیایند.مقام‌های آموزشی بعدا در بیانیه‌ای اعلام کردند در این حادثه به جز عامل تیراندازی به کس دیگری آسیب وارد نشده است.

واحد پلیس شهر مونت هورب اعلام کرد دانش‌آموزان این دبیرستان بعد از تضمین امنیت همه در داخل ساختمان مدرسه، به خانواده‌هایشان خواهند پیوست. این دانش‌آموزان به خارج از محل حادثه منتقل شده تا بعدا با اتوبوس به مکان دیگری برای ملاقات با خانواده‌هایشان برده شوند.سخنگوی دفتر پلیس ناحیه «دین کانتی» به روزنامه «یو.اس.ای تودی» گفت صحنه این حادثه هنوز فعال است اما تایید کرد که تا کنون هیچ شهروندی آسیبی در حادثه ندیده است.این سخنگو که نامش را فاش نکرد گفت هنوز پلیس بیانیه رسمی درباره حادثه منتشر نکرده است و اولویت آنها تضمین امنیت منطقه است.همچنین مشخص نشده که مقام‌ها چگونه تهدید این فرد را «خنثی کرده‌اند.»همچنین مشخص نشده که آیا عامل تیراندازی کشته شده است یا خیر، اینکه سن او چقدر بوده و آیا ارتباطی با این دبیرستان داشته است یا نه. اما برخی رسانه‌های خبری محلی از حضور سنگین پلیس در محوطه دبیرستان خبر دادند.آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. آمارهای خشونت با سلاح در آمریکا نشان می‌دهند نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار در این کشور از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است.

نظر شما