شناسهٔ خبر: 66446937 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تظاهرات علیه اسلام‌هراسی در آلمان

در اعتراض به موج گسترده نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان تظاهرات گسترده‌ای در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از یورو نیوز، بیش از هزار تظاهرکننده در راهپیمایی که از سوی گروه اسلام‌گرای «مسلم اینتراکتیو» درخواست شده بود، در منطقه سانکت گئورگ هامبورگ شرکت و تخریب چهره مسلمانان در رسانه‌های آلمانی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در انتقاد از افترا به مسلمانان در رسانه‌های آلمانی سر دادند و از وجود کمپین‌هایی برای تهمت زدن به مسلمانان خبر دادند. 

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: بیش از 20 تا 25 سال است که رسانه‌ها فقط گزارش‌های توهینآمیز درباره مسلمانان ارائه می‌دهند، دقیقاً همان چیزی که امروز ما به آن اعتراض می‌کنیم.

این درحالی است که رسانه‌های آلمانی مدعی شدند در جریان برگزاری این تظاهرات عده‌ای شعارهایی مبنی بر اجرای شریعت اسلامی و ایجاد خلافت سر داده‌اند، به‌ویژه که این راهپیمایی با گروه «مسلم اینتراکتیو» مرتبط است که در زمره افراط‌گرایان طبقه‌بندی می‌شوند و از نظر ایدئولوژیک نزدیک به حساب می‌آیند.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: واضح است که هر جرمی در هر جایی که قوانین جمهوری فدرال آلمان نقض می‌شود، باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیتها و گزینه‌هایی که تحت حاکمیت قانون در اختیار ما قرار دارد، با تمام فعالیت‌های اسلام‌گرایانه برخورد شود.

نانسی ویزر، وزیر کشور آلمان هم در پلتفرم ایکس نوشت: هرکسی که خواهان خلافت است، به جای اشتباهی آمده است.

این اعتراضات در شرایطی انجام می‌شود که دولت آلمان به دلیل عدم حمایت کافی از مسلمانان در برابر تبعیض و نفرت‌پراکنی با انتقاداتی مواجه است، زیرا دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید آلمان فاقد تعریف عملی از نژادپرستی علیه مسلمانان است.

انتهای پیام

نظر شما