شناسهٔ خبر: 66685475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افزایش موارد نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در آلمان

در سه ماهه ابتدایی سال 2024 تعداد 213 مورد جرم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در آلمان ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

افزایش موارد نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در آلمان

به گزارش ایکنا به نقل از برناما، بر اساس اعلام دولت آلمان و در پاسخ به سؤال یک نماینده پارلمان، تعداد 213 مورد جرم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان آلمان در حد فاصل ژانویه تا مارس سال جاری به ثبت رسیده است. 

این اطلاعات در پاسخ کتبی دولت آلمان به سؤال پارلمانی مطرح شده توسط حزب چپ در مورد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان آمده است.

به گفته دولت آلمان، در همین دوره شاهد 12 حمله به مساجد بوده است که منجر به زخمی شدن 16 نفر از جمله مجروحیت شدید شد.

مقامات تحقیقاتی را علیه 117 مظنون در زمینه جرایم علیه مسلمانان آغاز کردند و دستور زندانی کردن دو نفر از آن‌ها را صادر کردند.

در همین رابطه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت آلمان در حمایت از مسلمانان در برابر نژادپرستی سهل‌انگاری می‌کند، در حالی که موارد نفرت و تبعیض فزاینده علیه آن‌ها وجود دارد.

این سازمان خاطرنشان کرد: نبود تعریف عملی از نژادپرستی علیه مسلمانان، فقدان اطلاعات رسمی در مورد حوادث و عدم حمایت تشکیلاتی از قربانیان از جمله مواردی است که مانع از واکنش مؤثر در این زمینه می‌شود.

آلماز تفرا، پژوهشگر امور مربوط به نژادپرستی در اروپا در دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفت: ناکامی‌های دولت آلمان در محافظت از مسلمانان در برابر نفرت و تبعیض با عدم درک این موضوع آغاز می‌شود که مسلمانان از نژادپرستی رنج می‌برند. بدون درک روشنی از نفرت و تبعیض ضد مسلمانان در آلمان و داده های قوی در مورد حوادث و اطلاع رسانی به جامعه، پاسخ مقامات آلمانی بی اثر خواهد بود. به گفته دیده‌بان، تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳، آمار اولیه حاکی از ثبت ۶۸۶ مورد جرم مرتبط با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان است که از ۶۱۰ مورد ثبت شده در سال ۲۰۲۲ فراتر رفته است.

مقامات آلمان اطلاعاتی را برای دوره زمانی بین اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارائه نکرده‌اند، اما گروه‌های جامعه مدنی آلمان نسبت به افزایش حوادث ضد مسلمانان از ماه اکتبر به دنبال عملیات طوفان الاقصی و شروع تجاوزات اسرائیل به غزه هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما