شناسهٔ خبر: 66445330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی نامزد‌های انتخابات مجلس در سامانه «انتخاب ایران»

­سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «انتخاب ایران»، از سوابق نامزد مورد نظرشان جویا شوند.

صاحب‌خبر -

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت بروز اختلال و مشکل در روند برگزاری انتخابات الکترونیک، چه تدبیری اتخاذ شده، اظهار کرد: وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رای گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.
 
اسلامی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رای، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رای مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی شده است.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین از چاپ و ارسال تعرفه‌های دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس به استان‌های مربوط خبر داد و تاکید کرد: درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزد‌ها انتخابات می‌خواهیم بر اساس آن عمل کنند.
 
اسلامی تاکید کرد: نامزد‌های انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته اند ثبت کنند، همچنین نامزد‌ها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود.
 
وی گفت: سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزد‌های دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزد‌های مورد نظر خود مطلع شوند.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رای بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رای داده باشند و یا اصلا در کل کشور رای نداده باشند.

نظر شما