شناسهٔ خبر: 66444671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت روز معلّم

ویژه برنامه گرامیداشت روز معلّم با حضور فرماندار بوکان، اعضای شورای تامین و اداری و دبیران مدارس شهرستان بوکان در محل مدرسه شاهد برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این مراسم، ضمن ایراد سخنرانی توسط مسئولان و اجرای برنامه‌های موسیقی و سرود، به پاس قدردانی از زحمات معلّمان دلسوز شهرستان بوکان، با اهدای لوح سپاس، از تلاش‌های بی دریغ آنان تقدیر بعمل آمد.

فرماندار بوکان در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و استاد، به مقام معلم در آئین اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند بهترین مقام بعد از آفریدگار را به معلمی اختصاص داده است. 

معلم می‌تواند به جامعه بشریت شکل دهد و دانش آموز و دانشجو می‌توانند پیش قراولان این تغییر مهم در مسیر تعالی باشند. 

خشایار صنعتی افزود؛ جدای از متون ادبی و تاریخی، دین مبین اسلام نیز توجه ویژه‌ای به معلم داشته و به صورت مستمر یادآور شده که معلم یک شغل انسان ساز و هدایت گر می‌باشد. 

وی همچنین تصریح کرد؛ معلمان با فرهنگ سازی و انسان سازی خود، بازیگران اصلی در شکل گیری آینده یک جامعه هستند به گونه‌ای که کلید پیشرفت و توسعه و بالندگی یک جامعه بر دوش معلمان است، زیرا آنها با رسالت بزرگ خود توانسته اند بار سنگین هدایت جوامع مختلف بشری از ابتدا تاکنون را بر دوش بکشند. 

فرماندار افزود: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‏دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌‏کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌‏انداز می‏‌گرداند

فرماندار بوکان با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توانمند با معلمان اندیشمند توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار در پایان اعلام داشت: معلمان قشر خستگی ناپذیر دلسوز، پرتلاش و مایه افتخار جامعه هستند، از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد میشود، مردان و زنانی که با تعلیم و تربیت فرزندان برومند میهن اسلامیمان، آنان را برای حضور در جامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازند.

نظر شما