شناسهٔ خبر: 69288958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازداشتگاه رهبر انقلاب در دوران طاغوت موزه می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پاسدارخانه لشکر ۷۷ که در سال ۱۳۴۶ به مدت ۵۳ روز محل بازداشت رهبر معظم انقلاب در دوره طاغوت بود، به موزه انقلاب تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین تحویل پاسدارخانه لشکر 77 درمشهد گفت: همانطور که می‌دانید صراط مستقیم راه انبیاء الهی است و در غیاب انبیاء الهی راه ائمه معصومین است که خودشان نماد عینی صراط مستقیم برای امت‌های زمان خودشان بودند. امروز دربین ما امام معصومی است که تشریف ندارند، امروز ولایت فقیه نماد عینی صراط مستقیم هستند و خدا را شاکر هستیم که گذر عمر در  امامت امام امت حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز گذشت.

وی ادامه داد: قداست یک مکان و شرافت یک جایگاه به کسی است که در آنجا مستقر می‌شود، لذا به خاطر حضور رهبر معظم انقلاب در این مکان؛ یعنی پاسدارخانه لشکر 77 که در سال 1346 به مدت 53 روز محل بازداشت رهبر معظم انقلاب در زمان طاغوت بوده و فعالیت و مبارزات الهی‌گونه و بی‌وقفه ایشان در این مکان گذشته است، تبدیل به موزه خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز در مراسمی به منظور تبدیل شدن به موزه انقلاب، این مکان تحویل شهرداری منطقه هشت مشهد و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری شد.

حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم و به خصوص جوانان به این مکان بیایند و به گوشه ای از عظمت رهبری، این مرد پر افتخار بزرگ و انقلابی پی ببرند و با گذشته رهبر معظم انقلاب آشنا شوند و بدانند چه مبارزات سنگینی علیه طاغوت انجام داده اند.

وی افزود: فعالیت و مبارزات بی وقفه و مجاهدت‌های رهبری، موجب شد نگاه طاغوت و سیستم اطلاعات به ایشان معطوف و در این مکان بازداشت شوند.

راه اندازی موزه انقلاب و موزه عبرت

امیر سرتیپ دوم ستاد سیروس امان الهی؛ فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز در ادامه گفت: این پاسدارخانه هزار و 300 مترمربع است و آشنایی نسل امروز با تاریخ انقلاب و مبارزات علیه طاغوت در این دوران، ضروری است، لذا این مکان به شهرداری منطقه هشت و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی اراضی پادگان لشکر 77 در 25 اردیبهشت 1401 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید، گفت: این مصوبه سوم خرداد همان سال توسط استاندار وقت ابلاغ و کارهای اجرایی آن آغاز شد و ضوابط طرح تفصیلی 2 بخش فرهنگی موزه انقلاب در ضلع غربی و موزه عبرت در ضلع شمال شرق پیش‌بینی شده که یادآور گوشه ای از مجاهدات رهبری در به ثمر رسیدن انقلاب و ظلم رژیم پهلوی است تا این مکان‌های تاریخی به شکل مستند به تصویر کشیده شود  و بازدیدکنندگان با گوشه ای از تاریخ معاصر آشنا شوند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: فرماندهی نیروی زمینی ارتش و دیگر مسئولان زیرمجموعه نیز همکاری لازم را انجام دادند تا کارها سریع‌تر انجام شود، ضمن اینکه باید از مردم قدردانی کرد که بازگشایی خیابان‌هایی که انجام شد با رضایت کامل آنها بود.

رضا خوراکیان؛ نماینده دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد نیز گفت: پس از تهیه منظومه محتوایی و گردآوری اسناد برای ایجاد موزه، این مکان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و زحمت اصلی بر عهده شهرداری است که کار مقاوم سازی و محوطه سازی را انجام خواهد داد و خرسندیم که این محل مرکزی شود تا فکر ناب انقلاب اسلامی و مبارزه علیه طاغوت را به درستی به نسل های بعدی منتقل کند.

وی افزود: در خاطرات رهبر انقلاب بیان شده که پس از شکنجه چندنفر نوبت ایشان می‌شود و در این شرایط قرآن می‌خواندند و این نشان می دهد که روح ایشان چقدر با قرآن مانوس بوده است.

انتهای پیام/282

نظر شما