شناسهٔ خبر: 66443785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

استاندار گیلان: بیداری مردم و دانشجویان جهان لرزه بر پیکر استکبار انداخته است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بیداری مردم به ویژه دانشجویان جهان برگرفته از خون شهدای گران‌قدر ایران، لرزه بر پیکر استکبار انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: اکنون شاهدیم که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای جهان تجمع و راهپیمایی برگزار و از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت می‌کنند.

وی افزود: استکبار جهانی که سال ۱۴۰۱ اغتشاشات را در ایران به راه انداخت و امروز نیز پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار رژیم جعلی صهیونیستی قرار می‌دهد اکنون به محور اعلام انزجار جهانیان تبدیل شده است.

عباسی اظهار کرد: امرو ما به برکت خون شهدا شاهد بیداری مردم جهان علیه اقدام‌ها و سیاست‌های استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: از سویی قدرت امروز ما نیز برگرفته از خون شهدا و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های الهی آنان در جامعه است و باید بکوشیم تا فرهنگ جهاد و شهادت را بیش از پیش برای نسل امروز و آینده معرفی کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل مسیر و نقشه راه ایثار، فداکاری و شهادت را برای ما ترسیم کرد و شهدای گران‌قدر نیز این راه را برای ما نمایان ساختند و اینک ما باید این مسیر روشن را با تمام وجود ادامه داده و آن را به نسل جدید نیز بسپاریم.

وی بیان کرد: با وجود آن که شهدای گرانقدر ما مایه و باعث اقتدار نظام شده اند اما تا زمانی که جبهه استکبار وجود دارد باید برای مقابله با تهدیدهای دشمنان، ساز و برگ مناسب برای دفاع از خود را فراهم سازیم و سنگرهای دشمنان را فتح کنیم.

عباسی به تلاش بیشتر برای آشنایی مناسب نسل امروز با رشادت‌های و دلاوری‌های شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا دهه هشتاد و نودی‌ها با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای ما بیشتر آشنا شوند و فرهگ ایثار و شهادت را به خوبی درک کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: به همین دلیل باید آرمانهای شهدا را بیشتر در جامعه ترویج داده و بازگو کنیم و کوچه و خیابانها را به نام و عکس شهدا مزین و به نسل امروز یادآوری کنیم که شهدای ما با خدا پیمان بسته بودند و همه داشته های خود را برای حفظ این نظام و میهن در طبق اخلاص گذاشتند و وظیفه ماست که مسیر آنان را ادامه داده و از این نظام و کشور حراست کنیم.

نظر شما