شناسهٔ خبر: 66688118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در پرداخت حداقل ۵۰ درصد از تعهد وزارت‌ نفت

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: درخواست ما از وزیر نفت، تسریع در پرداخت حداقل ۵۰ درصد از تعهد آن وزارت‌خانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با وزیر نفت، گفت: در این دیدار، موضوع اعتبارات مصوب دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی مطرح شد که ۵۵۵ میلیارد تومان از این اعتبارات، سهم وزارت نفت بود.

وی افزود: از این مبلغ تاکنون ۳۸ میلیارد تومان پرداخت شده است و با توجه به محدود بودن فصل کاری در استان، درخواست ما از وزیر نفت، تسریع در پرداخت حداقل ۵۰ درصد از تعهد آن وزارت‌خانه بود.

رحمتی با بیان اینکه این اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی هزینه می‌شود، گفت: وزیر نفت در این دیدار دستور اقدام فوری و تسریع در پرداخت سهمیه این وزارت‌خانه از اعتبارات مصوب سفر استانی را صادر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروژه‌های مشمول این اعتبارات اکثراً در نقاط محروم استان قرار دارند، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و احداث مدارس در استان با ۳۰۰ میلیارد تومان و احداث و تکمیل مدارس شهرستان چاراویماق با ۷۰ میلیارد تومان ازجمله این پروژه‌ها هستند.

به گفته رحمتی، احداث مرکز آموزشی فرهنگی شهر تبریز با ۲۰ میلیارد تومان، تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های استان با ۱۰۰ میلیارد تومان، احداث و تجهیز منازل مسکونی و تأمین جهیزیه و تجهیزات توان‌بخشی مددجویان بهزیستی با ۴۰ میلیارد تومان و احداث دو باب سالن ورزشی چندمنظوره در شهرستان چاراویماق با ۵۰ میلیارد تومان دیگر پروژه‌های مصوب برای تخصیص اعتبار از سوی وزارت نفت هستند.

به دنبال دیدار استاندار آذربایجان شرقی با وزیر نفت و دستور وزیر برای پرداخت سهم این وزارتخانه از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور، جلسه‌ای با حضور استاندار و مسئولان استانی مرتبط برای نحوه تخصیص این اعتبار به پروژه‌های مصوب تشکیل شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: هر زمان دستگاه‌های مشمول، صورت وضعیت پروژه‌ها به وزارت نفت ارائه کنند، اعتبار در طول ۱۴ روز به آنها تخصیص خواهد یافت.

رحمتی تاکید کرد: این اعتبارات با ارائه برنامه از سوی سازمان‌های مشمول باید حداکثر تا آذر ماه هزینه شود ومدیران گزارش پیشرفت فیزیکی و صورت وضعیت ماهانه را ارائه کنند.

وی خطاب به مدیران اجرایی، گفت: با توجه به اینکه پرداخت اعتبارات وزارت نفت به صورت نقدی است، لازم فعالیت‌های عمرانی را دو نوبتی کار کنید تا مهر ماه افتتاح شوند.

فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان هم گفت: برای ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مدارس چاراویماق، ۶ طرح تعریف شده که یکی از آنها در روستای قلیچ‌خان آماده افتتاح است؛ برای ۳۲۰ میلیارد تومان نیز ۳۴ طرح داریم و ۳۸ میلیارد تومان تاکنون دریافت کرده‌ایم.

فرماندار چاراویماق نیز گفت: ۲۲ باب مدرسه در شهرستان چاراویماق آماده افتتاح است.

صحاف، مدیرکل بهزیستی استان نیز گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان در ۶۰ روستای استان هزینه می‌شود.

ستوده‌نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: برای سال ۱۴۰۲ و امسال، ۲۵ میلیارد تومان از وزارت نفت و همین مقدار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ساخت دو سالن ورزشی اعتبار مصوب شده است.

نظر شما