شناسهٔ خبر: 66443362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده افتتاح است

رشت - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان گفت: ۸۱ پروژه سلامت محور این دانشگاه آماده افتتاح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر مصطفی گلشن عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با بیان اینکه در دوره کنونی تا پروژه‌ای به بهره‌برداری نرسد، افتتاح نخواهد شد، اظهار کرد: این تعداد پروژه به انجام رسیده و در دومین سفر استانی رئیس جمهور به گیلان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان صومعه سرا، MRI مرکز آموزشی، درمانی رازی رشت، نصب و راه‌اندازی سی تی اسکن بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، نصب و راه‌اندازی CT آنژیوگرافی ۱۲۸ اسلایس مرکز آموزشی، درمانی قلب دکتر حشمت رشت و آنژیوگرافی این مرکز، رادیولوژی دیجیتال منجیل، رستم آباد و رودبارو بیمارستان شفاء رشت از جمله پروژه‌های آماده بهره برداری است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان اضافه کرد: بهره‌برداری از آزمایشگاه مرکز جامع سلامت رشتیان رشت، کلینیک ویژه شبانه‌روزی شهرستان آستارا، تصفیه‌خانه بیمارستان نیکوکار املش از جمله دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در حوزه بهداشت و درمان استان است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به افتتاح ۴۳ پروژه بهداشت و درمان گیلان طی یک سال اخیر به تشریح سایر پروژه‌های عمرانی در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و ادامه داد: بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان رشت در حال ساخت است و تلاش می‌شود تا این پروژه امسال به بهره‌برداری برسد.

گلشن با بیان اینکه تجهیزات پزشکی بیمارستان لاکان رشت خریداری شده و پی‌گیر کارهای مربوط به جذب نیرو هستیم، اظهار کرد: هزار و ۳۰۰ نیرو جذب این بیمارستان خواهند شد.

وی بیان کرد: توسعه بیمارستان تالش، راه‌اندازی MRI بیمارستان شهید حسین پور شهرستان لنگرود (کار عمرانی آن به پایان رسید)، تکمیل دانشکده پزشکی در سایت لاکان رشت، مرکز جامع سلامت بندرکیاشهر، مجتمع سلامت شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و امام (ع) بندرانزلی از جمله دیگر پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه اظهار کرد: این معاونت در حوزه های مدیریت مالی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، بودجه و پایش عملکرد، توسعه سازمان و تحول اداری و پشتیبانی فعالیت دارد و در تمام حوزه های این دانشگاه نقش ایفاء می‌کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی وصول مطالبات در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن گفت: چالش حوزه مالی در معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاخیر پرداختی‌های بیمه تامین اجتماعی است که ما را دچار چالش کرده البته این موضوع کشوری است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اضافه کرد: مدیریت مالی این دانشگاه در سال ۱۴۰۲ جایزه ۲ ستاره را در همایش ملی مدیریت مالی کسب کرده‌است.

نظر شما