شناسهٔ خبر: 66442892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

پذیرش دانشجوی دکترا در پژوهشگاه‌ها قانونی است

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجوی دکتری در پژوهشگاه‌ها قانونی است، گفت: به نظر می آید حدود ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری برای سال ۱۴۰۳ در پژوهشگاه‌ها جذب شوند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، عبدالرسول پورعباس ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های جدیدی در رشته‌های دکتری دانشگاه‌ها ایجاد شده است، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت‌های جدید دکترا شانس قبولی داوطلبان نیز افزایش پیدا می‌کند. افزایش این ظرفیت‌ها از سوی دانشگاه‌ها ما را در سازمان سنجش آموزش کشور  مجبور به تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تصریح کرد: در دو روز گذشته ظرفیت‌های جدید از سوی پژوهشگاه‌ها به ما داده شد ما هم در سازمان سنجش گفتیم حیف است که داوطلبان یک‌سال دیگر منتظر ورود به دانشگاه‌ها باشند به همین دلیل مجددا مهلت انتخاب رشته داوطلبان تمدید شد.

وی با تاکید بر  اینکه منعی برای پذیرش دانشجویان دکتری از سوی پژوهشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند دانشجویان آموزشی و پژوهشی جذب کنند. اما پژوهشگاه‌ها دانشجویان دوره پژوهشی جذب می‌کنند. ضمن اینکه امکانات این مراکز در حوزه پژوهشی و تخصصی بیشتر است لذا این مراکز می‌توانند دانشجویان دکترا پژوهش محور جذب کنند و این امر نیز قانونی است.

معاون وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید حدود ۳۰۰۰ دانشجوی دکترا در پژوهشگاه‌های کشور برای سال ۱۴۰۳ جذب شوند.

نظر شما