شناسهٔ خبر: 66439902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛

حدنگاری بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی هرمزگان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛ معاون رئیس قوه قضاییه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان از صدور اسناد سند مالکیت 79630 هکتار اراضی کشاورزی در قالب 8637 قطعه معادل 71 درصد اراضی کشاورزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، معاون رئیس قوه قضاییه در این نشست که باحضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک هرمزگان، دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان و فعالان اقتصادی استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، گفت: هرمزگان در عرصه های ملی و منابع طبیعی کاملا حدنگاری شده است و در حوزه اراضی کشاورزی بیش از ۷۰ درصد از اراضی حدنگاری شد.

حسن بابایی، با بیان اینکه علاوه بر حدنگاری پهنه های منابع طبیعی و کشاورزی سایر لایحه ها را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: از جمله لایحه ها مربوط به صنعت در ۱۴ شهرک صنعتی و ۱۵ ناحیه صنعتی حدنگاری به اتمام رسیده است.

بابایی، با ذکر اینکه بیش از ۴۵۰۰ فقره سند برای فعالان اقتصادی و واحد های تولیدی سند صادر شده است، افزود: امروز آئین واگذاری آخرین اسناد مربوط به واحدهای صنعتی که در شهرک ها مستقر هستند برگزار می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مطرح کرد: در خصوص شرکت های دانش بنیان فعال در پارک‌های علم و فناوری بر اساس بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱ از حیث اعیانی امکان صدور سند برای واحدهایی که در شهرک ها فعال هستند وجود دارد.

وی، ادامه داد: مکاتبه‌ای معاونت املاک ما با مدیران استان ها انجام دادند که در بحث شرکت‌های دانش بنیان زمینه صدور اسناد برای واحدهای احداثی در شهرک ها و پارک های علم و فناوری فراهم کنیم.

گفتنی است، در این نشست فعالان اقتصادی هرمزگان دغدغه ها و چالش های خود را در زمینه های مختلف اقتصادی با معاون رئیس قوه قضاییه مطرح کردند.

mp4
انتهای پیام/

نظر شما