شناسهٔ خبر: 66438270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل:

تولید سرم در داروسازی دانا تا ۲ میلیون عدد افزایش می یابد

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت داروسازی دانا با بیان این‌که پس از شیوع ویروس کرونا، سرم به یک محصول راهبردی در دنیا تبدیل شد، از پیش بینی افزایش ظرفیت تولید ماهانه این شرکت بسته به ظرفیت بازار تا ۲ میلیون عدد در ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی شیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فراز و نشیب‌ها در بازار سرمایه، اظهار کرد: سهام این شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۱ و در مقطعی در بازار سرمایه عرضه شد که بازار بورس وضعیت پایدار و مناسبی را نداشت؛ با این حال شرکت در ادامه یک روند صعودی خوبی را سپری کرد.

وی افزود: سهام شرکت داروسازی دانا در ادامه همانند سایر نمادها درگیر فراز و نشیب بازار سرمایه شد و افت مقطعی کوتاهی را تجربه کرد، اما وجود بنیاد بسیار خوب، همراهی و پشتیبانی مدیرعامل و معاونت هلدینگ سرمایه گذاری شفادارو و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا سهم ددانا را به ارزش واقعی خود نزدیک تر کرد.

وی در خصوص روند مثبت ارزش سهام ددانا ابراز امیدواری کرد و گفت: از ابتدای عرضه در بازار سرمایه تا قبل از مجمع، نماد ددانا رشد ۷۱ درصدی را تجربه کرد و با توجه به پروژه‌ها و استراتژی های پیش رو امیدواریم که این روند مثبت حفظ شود.

شیری در خصوص برنامه‌های پیش رو و ۶۵ محصول جدید این مجموعه داروسازی، گفت: تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های در دست اجرا را هرچه سریع‌تر تکمیل و مجوزهای لازم را اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه محصولات جدید بسیار خوبی برای پروژه‌های جدید طراحی شده که تعداد آن به بیش از ۶۵ محصول می‌رسد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ددانا ۲ تا سه میلیون باتل سرم در ماه تولید کند که عدد بسیار خوبی است و امیدواریم با افزایش ورود این محصول استراتژیک به بازار کمک حال شبکه درمان کشور باشیم.

وی با تاکید بر بهبود و روند رو به رشد در شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ شفا دارو به دلیل حضور مدیران جدید و نگاه جدید، اظهار کرد: سیاست‌گذاران در راهبری شرکت‌های زیرمجموعه بسیار مهم هستند و با تغییرات انجام شده و حضور مدیران جدید، نگاه جدیدی به سیستم تزریق شد که روند رو به رشد در شرکت‌های زیرمجموعه را در پی داشت.

کسب رتبه دوم در بین شرکت‌های بورسی و افزایش فروش و تولید در داروسازی دانا

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا گفت: داروسازی دانا با افزایش ۲۵ درصدی در فروش و ۲۱ درصدی در تولید با عملکردی درخشان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ روز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سهام داران مجمع عمومی خود را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: این داروسازی در حالی به مجمع عمومی سالانه خود می‌رود که با افتتاح خط تولید سرم تزریقی و مکمل‌های ورزشی در سبد محصولات خود گامی بزرگ در راستای شعار بنیادین مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ مبنی بر " مهار تورم و رشد تولید " برداشته است.

وی با بیان اینکه دانا با رشد چشمگیر در سبد تولید و فروش خود در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ توانست عملکرد قابل توجهی را ثبت کند، ادامه داد: در بخش تولید، داروسازی دانا با نرخ رشد ۲۱ درصدی در مجموع محصولات از یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون عدد در سال ۱۴۰۱ به ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون عدد در سال ۱۴۰۲ رسید؛ هم‌چنین این داروسازی توانست عدد فروش خود را از یک میلیارد و ۶۸۹ میلیون عدد به ۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون عدد برساند و رشدی ۲۵ درصدی را ثبت کند.

شیری گفت: راه اندازی خط تولید سرم تزریقی با ۲ میلیون باتل در سال و خط تولید مکمل‌های ورزشی از دیگر اقدامات بوده که در سال ۱۴۰۲ پس از سال‌ها وقفه در تکمیل پروژه به بهره برداری و تولید رسید تا نیاز کشور را تا حدود زیادی پاسخگو باشد؛ هم‌چنین داروسازی دانا توانست با یک رتبه ارتقا از رتبه سه به رتبه ۲ در بین شرکت‌های بورسی رشد کند.

نظر شما