شناسهٔ خبر: 66436964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمان:

به زودی مشکل کارگران زغالسنگ کرمان حل می‌شود

سارا سلطانی

استاندار کرمان گفت: پیگیر حل مشکل کارگران زغالسنگ هستیم و به زودی حل خواهد شد و وضعیت زغالسنگ استان کرمان ارتقا خواهد یافت. 

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در آئین تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی (جشنواره امتنان از کارگران) اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کارگران استان کرمان در معدن کار می‌کنند و کار معدن بسیار سخت و طاقت فرساست.

وی ارتقاء نقش استان در تولید ملی را افتخارآفرین دانست و بیان کرد: نقش کارگران در این دستاورد بسیار مهم است.

استاندار کرمان با یادآوری پروژه‌هایی که در استان به بهره‌برداری رسیده، در ادامه بر لزوم آموزش و مهارت افزایی نیروی انسانی استان تاکید کرد و گفت: با آموزش و مهارت‌افزایی، دیگر نیازی به نیروی غیربومی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان نشان می‌دهد که مردم به کار برگشته‌اند یا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

فداکار تاکید کرد: برخی شرکت‌های تولیدی کالاهای مورد نیاز خود را از خارج استان یا خارج از کشور تامین می‌کنند و یکی از دلایل آن عدم آگاهی شرکت‌های بزرگ از ظرفیت‌های تولیدی استان است که واحدهای تولیدی داخل استان باید کالاهای خود را معرفی کنند و در سامانه‌ای که برای این مهم در نظر گرفته شده، ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: پیگیر حل مشکل کارگران زغالسنگ هستیم و بزودی حل خواهد شد و وضعیت زغالسنگ استان کرمان ارتقا خواهد یافت و با حضور سرمایه‌گذار جدید هم مشکل فروش و هم مطالبات کارگران حل می‌شود.

استاندار کرمان توصیه کرد: شرکت‌ها از ظرفیت قانون جهش تولید استفاده و محصولات دانش بنیان تولید کنند و با تولید این محصولات از معافیت مالیاتی بهره بگیرند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمانی تصریح کرد: عمده نیاز بازنشستگان، درمان است و تامین اجتماعی در حوزه درمان اقدامات خوبی انجام داده، ضمن آنکه ظرفیت بسیار بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، حسین شجاعی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این آئین گفت: ۱۳۰ هزار نفر در استان کرمان بازنشسته و مستمری بگیر هستند.

وی با بیان این مطلب که ۱۶ کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان دایر است، تصریح کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق‌بگیر هستند و مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه آنها در حوزه معیشت و درمان است.

 شجاعی گفت: در بخش درمان بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان باید از صفر تا ۱۰۰ آن را سازمان متقبل شود که این اتفاق نمی‌افتد و قانون باید الزام و اجرایی شود.

انتهای پیام

نظر شما