شناسهٔ خبر: 66436006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توانمندسازی اقتصادی محرومین در طرح «تام»

مجری بنیاد علوی در استان مرکزی: سیاست‌های بنیاد علوی حرکت به سمت توانمندسازی روستانشینان و مناطق مستضعف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امیر قدیمی با اشاره به بررسی چندین ماهه چندین گروه تخصصی برای اولویت بندی و برنامه ریزی صحیح و ترسیم مسیر حرکت بنیاد علوی در راستای منویات مقام معظم رهبری، سه اولویت اشتغالزایی، سلامت و عدالت آموزشی را محور‌های اصلی برنامه‌های بنیاد علوی در مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد.

او توجه به اسم گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، مولدسازی و به چرخه تولید درآوردن منابع مردم که از آنها استفاده بهینه نمی‌شود را جزء اولویت‌های اصلی در طرح توانمندسازی اقتصادی محرومین عنوان کرد.

 مجری بنیاد علوی در استان مرکزی افزود: این فکر توسط تسهیل‌گران بنیاد علوی در نقاط هدف پیشنهاد شده توسط شورای توانمندسازی شهرستان و پس از تصویب بنیاد علوی اجرا خواهد شد.

قدیمی ادامه داد: در این طرح حمایت از تولید با مشارکت مردم در سه زمینه طرح‌های اشتغالزایی خرد و خانگی (اشتغال تا ۲نفر)، طرح‌های اشتغالزایی کارگاهی خرد (اشتغال تا ۷ نفر) و طرح‌های اشتغالزایی کارگاهی کوچک (اشتغال تا ۲۰ نفر) تدارک دیده شده است که تعاملات لازم با بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات صورت گرفته و با دستور مدیرعامل محترم بنیاد علوی به زودی وارد فرآیند عملیاتی خواهد شد.

او تعلیم و توانمندسازی علمی با استفاده از ظرفیت نهاد‌های متولی همچون فنی حرفه‌ای را قسمت دیگری از طرح «تام» عنوان کرد و افزود: با توجه به خشکسالی و کم شدن میزان نزولات آسمانی در سال‌های اخیر، حمایت از احیای قنوات جهت رونق کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد در مناطق روستایی است.

مجری بنیاد علوی در استان مرکزی در توضیح مأموریت بنیاد در بحث سلامت، سه محور اصلی بهداشت دهان و دندان، چشم و همچنین حمایت از مادران باردار و شیرده را در قالب برنامه‌های گروه‌های جهادی تخصصی پزشکی، بسته‌های حمایتی و تأمین تجهیزات توانبخشی پزشکی مورد احتیاج برای این بیماران و برنامه سلامت مبتنی بر خدمات نوین (طرح ویزیت برخط) و طرح‌های آموزش حضوری و مجازی سبک زندگی و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌ها اعلام کرد.

قدیمی در انتها در خصوص مأموریت بنیاد در زمینه عدالت آموزشی طرح آموزش روخوانی و روانخوانی و ترجمه قرآن کریم، ارتقاء مهارتی دانش آموزان با کمک ادارات فنی حرفه‌ای، آموزش دانش آموزان و اولیاء بر بستر فناوری‌های نوین، تقویت معنوی مساجد و آموزش قرآن، طرح تقویت معنوی مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی را از کارکردهای این بنیاد اعلام کرد.

نظر شما