شناسهٔ خبر: 65601252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همت باشد مشکلات قابل حل است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک گفت: راه حل برای رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد که نیاز به همت و برنامه ریزی جدی دارد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه منابع ملی باید در جهت رونق تولید، افزایش صادرات و در نهایت توسعه اقتصادی کشور بکار گرفته شود گفت: ساماندهی تولید و تقویت اصولی این بخش مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید این نقشه مترقی به همت ظرفیت‌های انسانی و امکانات موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی عملی شود.
امام جمعه اراک گفت:صنایع و معادن کشور و استان مرکزی برای جلوگیری از خام فروشی به جذب فناوری نو نیاز دارند که این مهم باید بدون احساس وابستگی به خارج و با همت بلند و برنامه‌ریزی اصولی مهندسان داخلی محقق شود.
وی پرهیز از مصرف‌گرایی و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در رونق تولید را از دیگر عوامل موثر در توسعه اقتصادی دانست و گفت: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی و زندگی اشرافی، کشور را مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با ابراز نگرانی از واردات سه میلیارد دلار بنزین گفت: ارز ملی باید در جهت رشد و سرمایه گزاری ملی و تأمین نیاز‌های ضروری بکار گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به هفته درختکاری گفت در همین هفته درختکاری سال‌ها به جای کاشت درختان غیر مثمر می‌شد که فرصت را از حل یک مشکل گرفت.
امام جمعه اراک توضیح داد: اگر در این سال‌ها درختان زیتون کاشته می‌شد در کنار کاشت کلزا مشکل تهیه مواد اولیه روغن حل می‌شد
وی با اشاره به اینکه سالهاست برای خرید گوشی‌های همراه سالانه میلیون‌ها دلار از کشور خارج می‌شود گفت: اگر حرکت جدی در این زمینه انجام شود با داخلی سازی جلوی خروج میلیون‌ها دلار ارز کشور در سال گرفته می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درادامه خطبه‌ها به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: تقارن این هفته با آغار ماه مبارک رمضان فرصتی برای نزدیکی به خداوند است.
وی گفت: شهروندان می‌توانند در کنار دیدن خانواده خود نگاهی هم به افراد مستضعف نیز داشته باشند و به اندازه وسع خود به آنان کمک کنند به خصوص اینکه در استانه سال جدید هستیم که این کمک می‌تواند گره گشا باشد.
آیت الله دری نجف آبادی ماه رمضان را ماه تقوا و فرصتی برای تهذیب نفس دانست و گفت:ثمره ماه رمضان در این است که وقتی انسان بتواند به دستور خداوند از هر آنچه حلال است چشم پوشی کند پس می‌تواند در مقابل ارتکاب گناه مقاومت کند.
وی گفت: ماه رمضان ماهی است که انسان فرصت دارد به کیفیت زندگی خویش بیفزاید.
تکریم هفته شهید و رایزنی با منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تزریق پول به پروژه بیمارستان ولی عصر از دیگر مباحث خظبه‌های امروز نماز جمعه اراک بود.
<div id="video-display-embed-code_10886409"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4176507/10886409?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما