شناسهٔ خبر: 66435694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزد مجلس: ورود نماینده به عزل و نصب مدیران در تضاد با وظایف ذاتی آنهاست

همدان- ایرنا- نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر گفت:ورود نماینده به عزل و نصب مدیران با وظیفه ذاتی آنها که قانونگذاری و نظارت است را در تضاد می‌دانم، حد و مرز دخالت نمایندگان به این مقوله باید مشخص شود، یک نماینده می‌تواند مشاوره و نظارت داشته باشد، اما نباید در امور اجرایی دخالت کند.

صاحب‌خبر -

«احمد آریایی‌نژاد» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد:ممکن است نماینده مجلس از طرف طرفداران و کسانی که به او رای داده‌اند، برای عزل و نصب مدیران تحت فشار باشد، اما این موضوع آسیب‌های متعددی را به دنبال دارد، مرز بین دخالت و نظارت باید اصلاح شود، آسیب این کار نباید متوجه مردم شود.

تقویت صنعت مبل،فرآوری کشمش و گردشگری ملایر را دنبال می کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ملایر گفت: در راستای کمک به توسعه اقتصاد و اشتغالزایی جوانان ضروری است جلوی خام فروشی را گرفته و صنعت مبل، فرآوری کشمش و گردشگری ملایر را باید تقویت کرد که این مهم جزو اهداف و برنامه های اصلی من در صورت انتخاب و اعتماد مردم است.

وی یادآورشد: عدالت باید در تمام نقاط کشور اجرا شود، در سایه عدالت است که مهاجرت از مناطق محروم به مناطق برخوردار به حداقل می‌رسد، ما می‌خواهیم حال مردم در سایه اجرای عدالت خوب باشد و مجلس در این حوزه باید اثرگذار باشد،

آریایی نژاد افزود: به عنوان نمونه خرید و نگهداشت زمین توسط ثروتمندان، موجب محرومیت عده‌ای زیادی از مردم در تامین زمین، مسکن و کشاورزی شده است و اینجا باید عدالت اجرایی شود.

این نامزد دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره انگیزه حضور خود در این دوره از انتخابات، گفت: از زمانی‌که ۱۲ سالم بود، وارد بسیج شدم و تحصیلاتم را در رشته پزشکی تکمیل کردم و ۲ دوره عضو شورای اسلامی شهر سامن بودم و خدمات خوبی در این مدت انجام شد و با هدف خدمت رسانی بهتر به سمت داوطلبی نمایندگی در مجلس رفتم.

برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کردم

آریایی‌نژاد گفت: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی منتخب مردم ملایر شدم و به دلیل تکلیف درونی و اعتقاداتی که دارم، احساس تکلیف کردم با ورود به این دوره از انتخابات مجلس می‌توانم برای مردم اثرگذار باشم، چون معتقد هستم اگر انسان توانمندی‌هایی دارد و می‌تواند آن را در معرض قضاوت مردم قرار دهد، باید در عرصه‌ای وارد شود که خدماتش گسترده‌تر باشد و به اجتماع و افراد بیشتری خدمت کند.

وی ادامه داد: یکی از این عرصه‌ها نمایندگی مجلس است، البته دوره نهم که من وارد مجلس شدم، اواخر دولت احمدی‌نژاد و همزمان با تشدید تحریم‌ها و اوایل دولت روحانی بود که به قول خودشان خزانه خالی بود و کارهایی که باید انجام می‌دادیم، نیاز به مساعدت مالی و بودجه داشت و به همین خاطر یا کُند پیش می‌رفت و یا متوقف شده بود.

کاندیدای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر با برخی اقدامات در مجلس نهم اشاره و بیان کرد: در آن دوره دانشکده پرستاری ملایر افتتاح و راه‌اندازی شد و هم اکنون علاوه بر تحصیل دانشجویان، دهها نفر در این مجموعه به طور مستقیم مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنیم ضمن افزایش ظرفیت رشته و دانشجو، این مجموعه به دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء یابد.

آریایی‌نژاد افزود: جذب یک دستگاه MRI برای بیمارستان امام حسین(ع) و کلونوسکوپی و دیگر تجهیزات در آن مقطع انجام شد و مقدمات احداث اورژانس فعلی بیمارستان امام حسین(ع) و احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی گوراب در آن زمان زده شد و خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌های متعددی راه اندازی شد.

وی افتتاح یک واحد فرآوری سیلیس، مجوز احداث پنج باب مدرسه به همت بنیاد برکت برای این شهرستان، بهسازی، آبرسانی، برق‌رسانی و دهها و صدها دستاورد دیگر را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مشکل کمبود آب بزرگترین مشکل مردم بوده و هست و در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم.

این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید قوی‌تر از وضع کنونی باشد، یکی از مولفه‌های قدرت مجلس افرادی هستند که آن را تشکیل می‌دهند و قانون و برنامه دارند و می‌توانند در کمیسیونی که تخصص آن را دارند، ورود کنند و چنانچه طبق قانون، درست رفتار کنند، می‌توانند منشاء تحولات عظیمی باشند.

آریایی‌نژاد همچنین اقتصاد، اشتغال، تورم و گرانی را عمده‌ترین مشکلات موجود در کشور عنوان و اظهار کرد: همدان جزو استان‌هایی است بیکاری در آن بالاست و کارگران اتباع بیگانه به صورت غیرقانونی در این استان کار می‌کنند و رفع این مشکل و معضل نیازمند برنامه‌ریزی است.

نامزد مجلس: ورود نماینده به عزل و نصب مدیران در تضاد با وظایف ذاتی آنهاست

اقتصاد؛ بزرگترین مشکل مردم است

وی درباره اهداف و برنامه‌های خود برای ورود به این دوره از مجلس شورای اسلامی، گفت: ما برنامه‌ها و اهداف‌مان را از دلِ مشکلات مردم درآوردیم، بزرگترین مشکل مردم اقتصاد است و در حوزه‌های دیگری همچون بهداشت و درمان، ایجاد کار و کارآفرینی، عدالت و شفافیت هم مشکل وجود دارد که باید برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت مبل، فرآوری کشمش و گردشگری ملایر را با توجه به ظرفیت های شهرستان در این حوزه باید تقویت کرد که در این خصوص برنامه دارم، ادامه داد: برای حل این مشکلات و ایجاد اشتغال، منابع خدادادی و ظرفیت‌های عظیمی همچون کشاورزی، انواع معدن، میراث فرهنگی، باغ‌های انگور و صنعت مبلمان منبت داریم که باید در جهت ایجاد اشتغال به کار گرفته شود و کارخانجات فرآوری محصول ایجاد شود.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه نماینده مجلس باید کارآمد باشد و برای هر برنامه‌ای راهکار داشته باشد، بیان کرد: کارخانجات و کارگاه‌ها باید در همین شهرستان ایجاد شود تا جلوی خام‌فروشی گرفته شده و منابع به خارج از شهرستان ملایر نرود و با توجه به اینکه فرآورده‌های زیادی از سیلیس تولید می‌شود، لازم است تمامی فرآیندهای فرآوری سیلیس در خودِ شهرستان انجام شود.

به گفته وی؛ کارخانه صفحات خورشیدی در راستای تکمیل زنجیره این صنعت را باید احداث و حتی به صادرات آن فکر کرد، کارخانه کریستال، شیشه و سایر فرآورده‌هایی که از این ماده معدنی در صنایع مختلف قابل کاربرد و استفاده است باید ایجاد شود و البته مراقب بود توسعه صنعت، طبیعت و سلامت مردم را تهدید نکند.

این نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تولیدات به روز از انگور و کشمش را از دیگر برنامه هایی که باید در ملایر مورد توجه قرار گیرد برشمرد و ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی نیز ظرفیت‌های بالایی داریم و قدیمتی‌ترین بنای خشتی جهان در ملایر واقع شده و شهر زیرزمینی سامن مربوط به دوره اشکانیان نشان از قدمت بالای این شهر است، اما همچنان در جذب گردشگر موفق نبودیم.

بانوان می‌توانند حامی اقتصاد باشند

آریایی‌نژاد گردشگری را یک رکن مهم توسعه دانست و بر لزوم توجه بیشتر با برنامه‌ریزی راهبردی در این حوزه تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های صنایع دستی این شهرستان، بازارچه صنایع دستی نیاز داریم، از سوی دیگر ازندریان در تولید پوشاک قطب کشور است و محصولات بومی و محلی ملایر باید در این بازارچه عرضه شود و دائمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مبل و منبت ملایر جهانی است، به شرط اینکه با علم روز این هنرصنعت را جهانی نگه داریم، خاطرنشان کرد: امروز در برخی روستاهای این شهرستان این صنعت فعال است و نباید این کارگاه‌های خُرد و ریز را فدای فروشگاه‌های بزرگ کنیم، راه حفظ و ادامه حیات آنها تشکیل تعاونی است و به صورت کارآمد باید اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنند.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر تاکید کرد: از این راه‌ها می‌توان اشتغال ایجاد کرد تا جوان ما مجبور به مهاجرت از شهر و دیار خود نباشد و در برنامه‌ریزی‌هایمان باید آینده‌نگری داشته باشیم.

آریایی‌نژاد همچنین به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه اشاره و توجه به این قشر را از اولویت‌های خود برشمرد و افزود: بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و می‌توانند نقش حامی اقتصاد را داشته باشند، اما خانمی که بی‌سرپرست و بدسرپرست است، اگر بخواهد این نقش اقصادی را هم بازی کند، مشکلاتش چند برابر می‌شود، این در حالیست که بانوان نقش بسیار مهمی در حفظ و تحکیم بنیان خانواده دارند و باید حق آنها به خوبی در جامعه ادا شود.

وی با بیان اینکه خداوند زن را متفاوت از مرد آفریده است، اظهار کرد: زن و مرد در حقوق انسانی برابر هستند، اما در وظایف باید زن با مرد متفاوت باشد، متاسفانه غرب از شعار برابری زن و مرد استفاده ابزاری می‌کند و نباید آن راهی که آنها رفته‌اند را ما هم برویم.

نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نقش برجسته و غیرقابل انکار بانوان در جامعه اشاره و بیان کرد: در مواردی بانوان از مردان جلوتر هستند، اما نباید فعالیت اقتصادی آنها به هسته و کانون خانواده آسیب برساند و این امر موجب از هم پاشیدگی خانواده می‌شود، در حالیکه باید حرمت، قداست و کرامت زنان حفظ شود.

آریایی‌نژاد تاکید کرد: باید سعی کنیم کارگاه‌های کوچک و بزرگ برای بانوان ایجاد کنیم که خودشان میدان‌دار باشند و برای فروش محصولات بازار داشته باشیم و به دور از شعار، باید برای احقاق حقوق بانوان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بانوانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، باید علاوه بر عضویت در کمیسیون تخصصی، به دنبال حل مشکلات و احقاق حق بانوان باشند، چراکه خودِ بانوان باید نقش خودشان را به خوبی در جامعه ایفا کنند و نادیده گرفته نشوند.

احزاب و سلایق مختلف؛ ظرفیتی مهم برای رشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مجلس چون قدرت بالایی دارد، صاحبان قدرت مستقیم و غیرمستقیم به صورت حمایت از داوطلبان به فکر ورود به مجلس هستند و حتی غیرقانونی در این مورد نقش‌آفرینی می‌کنند و از سوی دیگر احزاب باید به درستی ورود کنند و نباید فقط در زمان انتخابات، به دنبال یارگیری باشند.

این کاندیدای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر به مشارکت بالای مردم در انتخابات یازدهم اسفند اشاره و بیان کرد: در این دوره از انتخابات بسترهای خوبی فراهم و همه سلایق جمع شدند و مشارکت خوبی را شاهد بودیم که از این بستر و فضا باید برای کار و خدمت به مردم استفاده کنیم.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید بهترین استفاده‌ها را از نقد و انتقادها داشته باشبم، بر لزوم شکل‌گیری یک اتاق فکر از سلایق مختلف تاکید کرد و افزود: در راستای خدمت به مردم باید از توان سلایق مختلف و اتاق فکر استفاده کنیم تا هر کسی نظر و پیشنهاد خود را بدهد، نباید بگذاریم این فضا خاموش شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم به منتقدان فضا دهیم باعث رشد ما می‌شوند، در بحث تشکیل خانه احزاب به معنای واقعی باید وارد شویم و برنامه و راهکار داشته باشیم.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام «احد آزادیخواه» در دور نخست انتخابات یازدهم اسفندماه با کسب ۲۲ هزار و ۸۹۷ رای ماخوذه از مجموع ۸۸ هزار و ۲۵۵ رای ماخوذه صحیح، به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه ملایر شناخته شد.

در این حوزه انتخابیه «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» هر کدام به ترتیب با ۱۶ هزار و ۶۱۲ و ۱۶ هزار و ۶۸۷ به مرحله دوم راه یافتند که یک نفر از آنها با برگزاری انتخابات در دوم به عنوان منتخب بعدی این حوزه انتخابیه برگزیده خواهد شد.

نظر شما