شناسهٔ خبر: 66435035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: معلمان رکن مهم بهبود شاخص‌های آموزشی در آذربایجان‌غربی بوده‌اند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی در پیامی با تبریک روز معلم، این قشر فرهیخته را رکن مهم بهبود شاخص های آموزشی تربیتی در استان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان در پیامی که روز چهارشنبه صادر کرده، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم آورده است: شهید مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی بود، امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند.

در ادامه این پیام آمده است: بهبود شاخص های آموزشی تربیتی در این استان به طور قطع با همراهی معلمان فرهیخته و اندیشمند میسر می شود و اینجانب توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان و فرهنگیان شایسته آذربایجان غربی در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسألت ‌دارم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرده است: پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد و جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با خردورزی، اخلاق و ادب پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند؛ آثار شخصیت‌های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرنها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران اسلامی است؛ دوازدهم اردیبهشت‌ماه نیز به عنوان روز تجلیل از مقام والای معلمی است.

معتمدیان با تاکید بر نقش اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگاران در موفقیت نسل‌های کنونی و آینده، اظهار کرده است: با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم؛ زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.

به گزارش ایرنا، امروز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که روز معلم نامگذاری شده است.

نظر شما