شناسهٔ خبر: 66429346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در دو سال گذشته با افتتاح ۷۴ چمن مصنوعی سرانه ورزشی در مدارس استان از 33 سانتیمتر به 48 سانتیمتر رسیده و دو برابر شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در دو سال گذشته با افتتاح ۷۴ چمن مصنوعی سرانه ورزشی در مدارس استان از 33 سانتیمتر به 48 سانتیمتر رسیده و دو برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی روز سه شنبه بمناسبت روز معلم در نشست خبری با خبرنگاران که در محل آموزش و پرورش برگزار شد اظهارداشت: در استان قزوین 250 هزار دانش آموز با تلاش 17 هزار معلم در 1670 مدرسه و 9670 کلاس درس تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: بمناسبت هفته معلم پس از ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه تعداد 960 نفر از معلمان فرم های ارزیابی را تکمیل کردند که در نهایت تعداد 40 نفر به مرحله استانی راه یافتند و سه نفر در سطح کشوری معرفی شدند.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مجید بهتویی از بویین زهرا، هادی نجارزاده از ناحیهیک و عصمت خمسه از ناحیه دو بعنوان معلمان نمونه کشوری معرفی شده اند که به همراه 40 معلم نمونه استانی ضمن دیدار با رهبری معلمان ملی از وزیر هدایای خود را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برای تجلیل از معلمان در همه شهرستانها برنامه های متنوعی پیش بینی شده و به همه معلمان هدایایی اهدا می شود.

سیاهکالی مرادی اظهارداشت: روزشمار هفته معلم داریم که زنگ سپاس معلم در منطقه راه آهن زده شد و در مزار شهدا حاضر شدیم و روز چهارشنبه تجدید بیعت با امام شهدا و تقدیر از معلمان توسط دانش آموزان انجام می شود.

وی گفت: با پیشنهاد استاندار محترم قرار شد فرمانداران و بخشداران هم در این هفته از مدارس بازدید کنند و مدیران ادارات به مدارس بروند و در کنار آن غبار روبی مزارشهدا و تجلیل از معلمان پیش کسوت نیز تدارک دیده شده است.

این مدیر یادآورشد: حضور در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه ها، تقدیر از خانواده های معلمان، تقدیر از مربیان پرورشی و معلمان جهادگر و پژوهشگر و سه خانواده شهید و معلم پیش کسوت از دیگر برنامه های هفته معلم در قزوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: سال قبل سختی هایی داشتیم و بازنشستگی معلمان زیاد بود و کارمان سخت بود و نگران تامین نیرو بودیم زیرا تعداد ۱۰۳۰ نفر از همکاران بازنشست شدند که توانستیم همین تعداد را جذب کنیم.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

وی بیان کرد: گشایشی که دولت ایجاد کرد بی سابقه بود و امسال ۷۲ هزار نفر جذب می شوند و سال قبل ۵۲ هزار نفر جذب شدند که در استان قزوین توانستیم ۱۱۹۰ نفر را جذب کنیم و بدهی ها پرداخت شد.

سیاهکالی مرادی یادآورشد: حذف تدریجی کنکور از دغدغه ها بود زیرا برخی دانش آموزان که در مناطق محروم درس می خوانندشاید امکان پذیرش در کنکور را نداشته باشند اما یک عده بازاری درست کرده بودند که به دروغ تضمین قبولی در کنکور می دادند اما تحلیل کارشناسی نشان می دهد کنکور برای بسیاری فقط کاسبی بوده است.

وی در خصوص انجام کارهای خیرخواهانه توسط معلمان نیز گفت: در حال حاضر ۱۴ درصد از حامیان کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین را فرهنگیان تشکیل می دهند و بیش از 5409 نفر در طرح ایتام و محسنین شرکت کرده اند و سرپرستی ایتام را بر عهده دارند.

این مدیر تصریح کرد: شعار سال تحصیلی امسال «همه مدیون توییم، ایران قوی، مردم قوی، معلم قوی» تعیین شده و برنامه های اینهفته معلم نیز با محورهای مختلف پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان در المپیادها نیز گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: در اجرای طرح شهید عجمیان با اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان تعداد 85 مدرسه بهسازی شد و 12 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس و 24 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانها هزینه شد.

وی از افزایش سرانه ورزشی به دوبرابر خبرداد و اظهارداشت: در دو سال گذشته ۷۴ چمن مصنوعی افتتاح شده که این تعداد تا پایان سال به ۱۰۰ چمن مصنوعی می‌رسد.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

نقی سیاهکالی مرادی گفت: سرانه ورزشی در مدارس استان از 33 سانتیمتر به 48 سانتیمتر رسیده و در شهرستان البرز 5 زمین چمن مصنوعی و در آبیک سه زمین افتتاح شده است.

وی اظهارداشت: استخر 9 دی که 18 سال متوقف شده بود در سفر ریاست جمهوری افتتاح شد و استخر شهید رجایی نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی بزودی آماده بهره برداری می شود.

وی یادآورشد: در اجرای این استخر 8 میلیارد تومان به پیمانکار بدهی داریم که تا خرداد ماه آن را پرداخت و استخر را افتتاح می کنیم.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

این مسئول همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبرداد و گفت: با همکاری کارکنان آموزش و پرورش و پیگیری خیرین تعداد ۴۶۱ دانش آموز به تحصیل بازگشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: در طرح ملی شهید سلیمانی ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص داده شده تا به همراه آورده مدارس و کمک خیرین برای تکمیل احداث چمن مصنوعی اقدام شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی معلمان برای نخستین مرتبه برگزار شد و سه هزار و ۵۰۰ معلم از ۱۴ مدرسه در آن شرکت کردند.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

ارزش املاک مولدسازی آموزش و پرورش بالغ بر 350 میلیارد تومان است

سیاهکالی مرادی در خصوص مولدسازی هم گفت: ارزش املاک مازاد آموزش و پرورش بالغ بر 350 میلیارد تومان است که در سال گذشته 40 میلیارد تومان اموال فروخته شد تا هشت مدرسه احداث شود.

سرانه ورزشی در مدارس استان قزوین دو برابر شده است

وی در خصوص مدارس عشایری هم گفت: در استان 119 مدرسه ویژه عشایر داریم که یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای آنها اختصاص دادیم و جشنواره بومی محلی عشایر در الموت با مشارکت 100 مدرسه و 3500 دانش آموز با نام شهید سلیمانی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما