شناسهٔ خبر: 66421305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از پنج هزار معلم قزوینی داوطلبانه با کمیته امداد همکاری دارند

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: پنج هزار و ۴۰۹ معلم به صورت داوطلبانه و جهادی با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: همکاری مستمر فرهنگیان قزوین با کمیته امداد باعث شده که ۱۴ درصد از حامیان کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین را فرهنگیان تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: قزوین دارای بیش از یک هزار مدرسه و ۹ هزار و ۶۷۰ کلاس درسی است که ۱۷ هزار معلم و ۲۵۰ هزار دانش آموز به صورت روزانه از این فضاهای آموزشی استفاده می‌کنند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به روز ۱۲ اردیبهشت ماه که سالروز شهادت شهید مطهری و روز ملی تقدیر از معلمان توسط دانش آموزان است، بیان کرد: طبق هماهنگی‌های قبلی قرار شده تا معاونان استانداری، بخشداران و فرمانداران هرکدام در این روز از ۲ مدرسه بازدید و از فرهنگیان تقدیر کنند.

این مسوول شعار سال تحصیلی جاری را “همه مدیون توییم، ایران قوی، مردم قوی، معلم قوی” عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: چهار روانشناس با شماره تماس ۱۵۷۰ در طرح نماد پاسخگوی دانش آموزان در معرض خطر و والدین هستند.

سیاهکالی مرادی یادآور شد: ۷۴ چمن مصنوعی در ۲ سال گذشته افتتاح شده که این تعداد تا پایان سال به ۱۰۰ چمن مصنوعی می‌رسد.

این مسوول همچنین به شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: با همکاری کارکنان آموزش و پرورش و پیگیری خیران ۴۶۱ دانش آموز به تحصیل بازگشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: در طرح ملی شهید سلیمانی ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص داده شده تا به همراه آورده مدارس و کمک خیران به تکمیل چمن مصنوعی اقدام شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی معلمان برای نخستین مرتبه برگزار شد و سه هزار و ۵۰۰ معلم از ۱۴ مدرسه درون آن شرکت کردند.

نظر شما