شناسهٔ خبر: 66427816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخصیص ۲۲۰ هزار میلیارد تومان به حوزه درمان تامین اجتماعی

معاون وزیر تعاون در شیراز گفت: ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات بهتر در حوزه درمان به سازمان تامین اجتماعی داده شد.

صاحب‌خبر -

ارائه خدمات بهتر به حوزه درمان تامین اجتماعی با تخصیص ۲۲۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر در شیراز گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس ، ۲۲۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی داده شد تا خدمات بهتری در حوزه درمان و خدمات مستمری بگیران به جامعه کار و تولید ارائه شود.
رعیتی فرد به موضوع حقوق و دستمزد و نحوه اجرای آن هم اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های خوبی از سوی جامعه کارگری کشور و کانون عالی بازنشستگان انجام شده و هفته آینده پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی به دولت اراده می شود.
استاندار فارس هم در این مراسم با بیان اینکه پارسال سهمیه اشتغال استان، ۱۰۰ درصد محقق شده است، افزود: امسال ۲۵ درصد از اختصاص سهمیه اشتغال استان از بین فارغ‌ التحصیلان خواهد بود.
محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه تلاش شده در کنار کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، واحد‌های مسکونی ویژه کارگران ساخته شود، اعلام کرد: هفته گذشته تفاهم‌نامه ساخت تعدادی واحد‌های مسکونی در کنار کارخانه‌ها با کمک بانک رفاه منعقد شد.
خداپرست مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس هم با بیان اینکه بیشترین خواسته و مطالبات کارگران به مسائلی باز می‌گردد که مربوط به حوزه قانون و قانونگذاری است، از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی خواست، مشکلات جامعه کارگری را که به اصلاح، تغییر و بازنگری قوانین باز می‌گردد، در دستور کار قرار دهند.
دبیر اجرایی خانه کارگر فارس هم با تاکید بر اینکه افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری با تورم فعلی جامعه همخوانی ندارد، گفت: اجرا نشدن ماده ۹۶ موجب دلخوری بازنشستگان تامین اجتماعی شده است.
وی به همسان سازی حقوق بازنشستگان که موضوع همیشگی جلسات بزرگداشت روز جهانی کارگر است هم اشاره کرد و گفت: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای این مهم اختصاص داده شده که انجام آن با تاخیر مواجه شده است.
راستگو همچنین از افزایش وام اعطایی به بازنشستگان به میزان ۳۰ میلیون درسال جاری خبر داد.

نظر شما