شناسهٔ خبر: 66427423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان

دیده‌بان حقوق بشر ضمن انتقاد از وضعیت نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان تأکید کرد که عملکرد دولت این کشور در این زمینه ناموفق بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که دولت آلمان در حمایت از مسلمانان در برابر نژادپرستی سهل‌انگاری می‌کند، در حالی که موارد نفرت و تبعیض فزاینده علیه آن‌ها وجود دارد.

این سازمان خاطرنشان کرد: نبود تعریف عملی از نژادپرستی علیه مسلمانان، فقدان اطلاعات رسمی در مورد حوادث و عدم حمایت تشکیلاتی از قربانیان از جمله مواردی است که مانع از واکنش مؤثر در این زمینه می‌شود.

آلماز تفرا، پژوهشگر امور مربوط به نژادپرستی در اروپا در دیده‌بان حقوق بشر، می‌گوید: ناکامی‌های دولت آلمان در محافظت از مسلمانان در برابر نفرت و تبعیض با عدم درک این موضوع آغاز می‌شود که مسلمانان از نژادپرستی رنج می‌برند.

وی افزود: بدون درک روشنی از نفرت و تبعیض علیه مسلمانان در آلمان و بدون داده‌های قوی در مورد چنین حوادثی، پاسخ مقامات آلمانی بی اثر خواهد بود.

به گفته دیده‌بان، تا پایان سپتامبر 2023، آمار اولیه حاکی از ثبت 686 مورد جرم مرتبط با نفرت‌‎پراکنی علیه اسلام است که از 610 مورد ثبت شده در سال 2022 فراتر رفته است. 

مقامات آلمان اطلاعاتی را برای دوره زمانی بین اکتبر تا دسامبر سال گذشته ارائه نکرده‌اند، اما گروه‌های جامعه مدنی آلمان نسبت به افزایش حوادث ضد مسلمانان از ماه اکتبر به دنبال عملیات طوفان الاقصی و شروع تجاوزات اسرائیل به غزه هشدار داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر پیشتر هم درباره رشد موارد نفرت‌‎پراکنی علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی و پس از تحولات اخیر در فلسطین اشغالی هشدار داده بود. 

انتهای پیام

نظر شما