شناسهٔ خبر: 66427265 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین اپلیکیشن های پیام‌ رسان برای اندروید و iOS

صاحب‌خبر -

در ادامه به یکی از سوال‌های همیشگی مخاطبین پاسخ می‌دهیم که بهترین اپلیکیشن های پیام رسان برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS کدامند؟

اگر از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که بهترین اپلیکیشن های پیام رسان برای سیستم عامل اندروید و iOS کدام برنامه‌ها هستند. برای پاسخ به این سوال و چند مورد جذاب دیگر با گجت نیوز همراه باشید.

دسترسی آسان به بخش‌های این مقاله

  • واتساپ
  • مسنجر فیس بوک
  • تلگرام
  • وایبر
  • سیگنال
  • اسنپ چت
  • دیسکورد
  • وی چت

بهترین اپلیکیشن های پیام رسان

در دنیای آنلاین امروز، شبکه‌های اجتماعی به خوبی توانسته‌اند با جریان زندگی مردم همسو شده و ارتباط قوی با یکدیگر ایجاد کرده‌اند. از این رو اپلیکیشن‌ های پیام رسان مختلفی بوجود آمده که می‌توانند افراد را در هنگام انتخاب در سردرگمی قرار دهند؛ چراکه هر کدام طراحی و رابط کاربری نسبتا متفاوتی دارد.

تقریبا تمام اپلیکیشن های پیام رسان در هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس یکسان هستند و به جز موارد استثنا در بقیه موارد، رابط کاربری مشابهی هم دیده می‌شود.

واتساپ

با قابلیت رمزگذاری سرتاسری و طیف وسیعی از ابزارهای مختلف در اختیار کاربر باعث شده تا واتساپ به عنوان بهترین اپلیکیشن پیام‌رسان انتخاب شود. البته این مورد همیشه مورد تایید همه کارشناسان نبوده و به دلیل رقابت جنجالی بین تلگرام و واتساپ و این که واتساپ بیشتر قابلیت‌های خود را از تلگرام کپی می‌کند، باعث شده تا برخی به این مورد باور نداشته باشند.

پیام رسان واتساپ پیام رسان واتساپ
پیام رسان واتساپ پیام رسان واتساپ
پیام رسان واتساپ
پیام رسان واتساپ پیام رسان واتساپ


آپدیت‌های منتشر شده برای واتساپ نشان می‌دهند که شرکت متا برای هر نسخه آن قابلیت‌های جدیدی را در نظر می‌گیرند تا مخاطبین خود را همیشه نسبت به این برنامه علاقه‌مند نگهدارند. یکی از قابلیت‌های جدید که باعث شد تا واتساپ حرفی برای گفتن در برابر هوادارن تلگرام داشته باشد، امکان ساخت کانال بود که بالاخره به آن اضافه شد که اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید به مطلب آموزش ساخت کانال واتساپ مراجعه کنید.

در حال حاضر امکانات جذابی مانند ساخت استیکر از روی عکس و یا شکلک‌های جذاب در واتساپ وجود دارد که در یک چت می‌توانید با استفاده از آنها لذت ببرید.

برای دانلود آخرین نسخه واتساپ می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

در گجت نیوز بخوانید:
واتساپ باز هم از تلگرام کپی کرد: فیلتر چت امکان برقراری تماس بدون نیاز به ذخیره شماره مخاطب در گوشی به واتساپ می‌آید واتساپ، منوی سرچ تلگرام را مو به مو کپی کرد

مسنجر فیس بوک

به لطف تصمیم فیس بوک، مسنجر یک پیام‌رسان مشترک بین سیستم عامل اندروید و آی‌اواس است که ابزارهای ارتباطی، سرگرم کننده و ضروری را با هم ادغام می‌کند. علاوه‌بر ارسال پیامک و تماس با مخاطبین خود می‌توانید استوری‌های دیگران را هم با دوستان به اشتراک بگذارید.

پیام رسان مسنجر پیام رسان مسنجر
پیام رسان مسنجر پیام رسان مسنجر
پیام رسان مسنجر
پیام رسان مسنجر پیام رسان مسنجر


برای حداکثر شدن علاقه کاربر به مسنجر، متا قابلیت‌های شخصی سازی زیادی نیز برای آن در نظر گرفته که می‌توانید برنامه را به سبک دلخواه خودتان چینش کنید.

برای دانلود آخرین نسخه مسنجر فیس بوک می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

در گجت نیوز بخوانید:
آبروریزی برای متا: هوش مصنوعی فیسبوک مسنجر، تصاویر غیراخلاقی می‌سازد + عکس

تلگرام

اپلیکیشن تلگرام هم یکی دیگر از برنامه‌های ضروری برای ارتباط با آشنایان است که همانند بقیه ابزارهای ارتباطی آنلاین، می‌توانید با مخاطبین خود چت کنید و یا به صورت صوتی یا تصویری با آنها تماس بگیرید. تلگرام همواره با امنیت بالای داده‌ها اشاره کرده و تاکنون هم واقعا آن‌ها را به خوبی حفظ کرده است. از طرفی دیگر هم رابط کاربری ساده و البته روان آن باعث می‌شود تا بسیاری آن را به بقیه ترجیح دهند.

پیام رسان تلگرام پیام رسان تلگرام
پیام رسان تلگرام پیام رسان تلگرام
پیام رسان تلگرام
پیام رسان تلگرام پیام رسان تلگرام


از جدیدترین قابلیت‌های تازه اضافه شده به تلگرام می‌توان به ساخت استیکر با استفاده از هوش مصنوعی و یا منتشر کردن استوری البته تنها در کاربران اکانت پریمیوم اشاره کرد. قابلیت ساخت کانال هم برخلاف واتساپ از ابتدا با این برنامه همراه بوده و حالا ویژگی‌های جدیدی به آنها افزوده شده است.

برای دانلود آخرین نسخه تلگرام می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

در گجت نیوز بخوانید:
تلگرام با ده‌ها قابلیت جدید و جذاب بروزرسانی شد + امکانات تلگرام دارایی های کاربران ایرانی را مسدود کرد پرداخت با تتر در شبکه TON تلگرام ممکن شد

وایبر

پیام‌رسان وایبر هم یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌ها است که به دلیل راحتی و تطبیق پذیری بسیار همچنان پابرجا مانده و یکی از محبوب‌ترین‌ هاست. چت‌های گروهی، پس‌زمینه قابل تنظیم، ایجاد استیکر، و توانایی مخفی کردن وضعیت خود و مسدود کردن کاربران در کنار دیگر ویژگی‌های بسیار در وایبر هم امکان دارد.

پیام رسان وایبر پیام رسان وایبر
پیام رسان وایبر
پیام رسان وایبر پیام رسان وایبر
پیام رسان وایبر


وایبر ابزارهایی با کاربرد آسان برای چت و تماس ارائه داده و دائماً این خدمات خود را گسترش می‌دهد. به عنوان مثال، علاوه‌بر اینکه می‌توانید حین تماس یادداشت برداری کنید، بلکه می‌توانید از چت ربات‌های هوش مصنوعی نیز برای اطلاعات مفیدی مانند زبان یا فعالیت های سرگرم کننده استفاده کنید.

گزینه‌های اختصاصی زیادی در وایبر وجود دارند و به همین دلیل می‌توان آن را به‌عنوان یک دستیار مجازی به‌شمار آورد.

برای دانلود آخرین نسخه وایبر می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

سیگنال

پیام‌رسان گزینه محبوب افرادی است که به امنیت داده‌های خود اهمیت بیشتری می‌دهند؛ چراکه قابلیت‌های امنیتی آن باعث می‌شود تا همانند یک گاوصندوق از اطلاعات شما محافظت کند.

از قابلیت‌های امنیتی سیگنال می‌توان به تنظیمات مربوط به نمایان بودن شماره تلفن، پین، صفحه نمایش و ویژگی تنظیم سرعت ناپدید شدن پیام‌ها اشاره کرد. در کنار این موارد امنیتی، تنظیمات شخصی سازی نیز به همان اندازه متنوع هستند.

پیام رسان سیگنال پیام رسان سیگنال
پیام رسان سیگنال پیام رسان سیگنال
پیام رسان سیگنال
پیام رسان سیگنال پیام رسان سیگنال


سیگنال در واقع علاوه‌بر اینکه می‌تواند قابلیت‌های ارتباطی ساده در یک پیام‌رسان همانند چت متنی، تصویری و صوتی را داشته باشد، با افزایش ایمنی داده‌ها خیالتان را هم از این بابت راحت می‌کند.

برای دانلود آخرین نسخه سیگنال می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

در گجت نیوز بخوانید:
ویژگی محبوب استوری به پیام‌ رسان سیگنال رسید

اسنپ چت

اپلیکیشن اسنپ چت یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های این لیست بوده که قابلیت‌های ارتباطی آن همانند دیگر برنامه‌های معرفی شده این مطلب است. علاوه‌بر این موارد شما می‌توانید در اسنپ چت تصاویر و ویدیوها را با فیلترهای جذاب و خنده‌دار ارسال کرده و یا برای شخصی‌سازی بیشتر پروفایل خود می‌توانید از قابلیت Snapchat Bitmoji استفاده کنید.

پیام رسان اسنپ چت پیام رسان اسنپ چت
پیام رسان اسنپ چت
پیام رسان اسنپ چت پیام رسان اسنپ چت
پیام رسان اسنپ چت


ابزارهای داخلی ویرایش عکس و فیلم موجود در این پیام‌رسان تکمیل بوده و تقریبا هر کاری بتوان بر سر یک ویدیو یا تصویر آورد را می‌توان با اسنپ چت انجام دهد. قابلیت‌های شخصی‌سازی اسنپ چت هم تا حدی زیادی بالاست و می‌توانید اغلب قسمت‌های آن را به نحوه دلخواه چینش داشته باشید.

برای دانلود آخرین نسخه اسنپ چت می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

دیسکورد

اگر به دنبال انجمن‌ها و یا گروه‌ها با علاقه مشابه خود هستید، احتمالا به دیسکورد برخورد خواهید کرد. در دیسکورد می‌توانید با اتصال به سرورهای اختصاص داده شده به طیف وسیعی از موضوعات با سایر اعضا ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به آخرین پست‌های آنها می‌توانید از اتفاقات روز جامعه باخبر شوید. همچنین امکان چت خصوصی هم وجود دارد و باید به موارد حریم خصوصی هم اهمیت دهید.

پیام رسان دیسکورد پیام رسان دیسکورد
پیام رسان دیسکورد پیام رسان دیسکورد
پیام رسان وی چت


به‌طور کلی، دیسکورد یک شبکه اجتماعی برای علاقه‌مندان به موضوعات خاص است و هرچه بیشتر در آن کاوش کنید، سرورهای سرگرم‌کننده‌تری برای درگیر شدن با موضوعاتی که به آنها علاقه دارید، کشف خواهید کرد. البته شایان ذکر است که این پلتفرم نیز اخیرا به دستور مقامات قضایی فیلتر شده و در حال حاضر تمامی پلتفرم‌هایی بازی در ایران فیلتر هستند.

برای دانلود آخرین نسخه دیسکورد می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

وی چت

برنامه وی چت یک اپلیکیشن پیام رسان با ترکیب ابزارهای ارتباطی همه کاره و امنیت مطلوب است که بسیاری از کاربران هم به مفید بودن عملکردهای اساسی آن اشاره می‌کنند.

پیام رسان وی چت پیام رسان وی چت
پیام رسان وی چت پیام رسان وی چت
پیام رسان وی چت
پیام رسان وی چت پیام رسان وی چت


وی چت جذاب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان نیست و ثبت نام چند مرحله‌ای یکی از حوصله‌بر ترین فعالیت‌هاست اما پس از آنکه مخاطبین خود را در آن وارد کردید، مزیت‌ها نمایان می‌شوند. از این گذشته، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به دلایل خوبی به وی چت بیش از همه پلتفرم‌های دیگر اعتماد دارند. در این پیام‌رسان کاربر به قابلیت‌هایی همچون ارسال پیام متنی، تصویری و ویدیویی دسترسی داشته و می‌تواند همانند واتساپ ویدیوهایی با زمان 24 ساعته را بقیه به اشتراک بگذارد.

برای دانلود آخرین نسخه دیسکورد می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه کنید: اندروید – iOS (رایگان)

در این مطلب سعی کردیم تا بهترین اپلیکیشن های پیام رسان موجود را برایتان معرفی کرده و برخی مشخصات منحصر به‌فرد آنها را هم بررسی کردیم. حال نظر شما مخاطبین گجت نیوز در مورد بهترین اپلیکیشن های پیام رسان چیست؟ اگر شما هم پیام‌رسانی را می‌شناسید که به نظرتان بهترین است، در بخش نظرات برایمان بنویسید.

در گجت نیوز بخوانید:
ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به یک سوپر اپلیکیشن شبیه به وی چت تبدیل کند ۵ اپلیکیشن موبایل که تمام صاحبان گوشی های اندرویدی باید نصب کنند بهترین برنامه‌های رایگان والپیپر اندروید؛ تصاویر پس زمینه گوشی خود را متحول کنید بهترین اپلیکیشن های اندرویدی برای تبدیل گوشی به بیسیم واکی تاکی

نظر شما