شناسهٔ خبر: 66424333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دادگستری رودبار جنوب:

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب گفت: حفر چاه و بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه خلاف مقررات قانونی است و با توجه به مصوبه شورای پیشگیری، شناسایی و با دستور قضایی پلمب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد فرجام طاهری رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب در جلسه حفظ منابع آب وپیشگیری از تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها اظهار داشت: بایستی اداره آب منطقه‌ای با نظارت مداوم وسرکشی از تجاوز به حریم وبستر رودخانه‌ها جلوگیری و از متخلفان شکایت کند تا شاهد برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان باشد.

وی ادامه داد: بیشترین مصرف آب از منابع زیر زمینی در بخش کشاورزی است که برای مدیریت مصرف در حوزه کشاورزی باید به صورت کاربردی برنامه ریزی شود وتوازن بین کشت هدفمند و منابع آبی وجود داشته باشد.

او گفت: تصرف، کشاورزی و ساخت ساز در حریم و بستر رودخانه خلاف قانون است و محدثات غیرقانونی با دستور قضایی قلع وقمع خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که مصرف صحیح از مناب آب ومیزان برداشت باید فرهنگ سازی شود، افزود: برای حفظ منابع ابی ومصرف صحیح، با توجه محدودیت منابع اب باید مصرف مناسب فرهنگ سازی شود.

نظر شما