شناسهٔ خبر: 66420892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لازارینی: کارمندان آنروا تحت فشار نیروهای اسرائیلی هستند

ایراندخت آذر شکیب

کمیسیر کل آنروا گفت، کارمندان این آژانس که توسط نیروهای امنیتی اسرائیلی مورد بازجویی قرار گرفته بودند تحت فشار گفتند که این آژانس از نظر سیاسی وابسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، کمیسیر کل آنروا همچنین گفت: مردم غزه که توسط اسرائیل انکار می‌شوند هدف رفتاری غیرانسانی از سوی نیروهای اسرائیلی قرار می‌گیرند.

به نوشته روزنامه گاردین، وی ادامه داد: «کارمندان آنروا به ما می‌گویند که آنها را به طور معمول بازداشت می‌کنند، برهنه‌شان می‌کنند، با چشم‌های بسته آنها را داخل ون می‌اندازند و شهر را بمباران می‌کنند. خیلی وقت‌ها هنگامی که افراد بازداشت یا دستگیر می‌شوند در حبس می‌مانند بدون آنکه با کسی بتوانند ارتباطی داشته باشند و هدف رفتاری بسیار غیرانسانی قرار می‌گیرند.»

کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: «کارمندان به ما می‌گویند که نیروهای اسرائیلی آنها را غرق مصنوعی می‌کنند، مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند، سگ‌ها را مجبور می‌کنند به آنها حمله کنند، مجبورشان می‌کنند تا برای ساعت‌ها بعضا ۱۲ تا ۲۴ ساعت تحت شرایط استرس‌زا باشند و مجبور می‌شوند تا به جای استفاده از سرویس‌های بهداشتی، از پوشینه بزرگسالان استفاده کنند.»

این درحالی است که رژیم صهیونیستی این اقدامات را رد می‌کند و آنها را برخلاف قوانین بین بشری بین‌المللی می‌داند.

لازارینی بار دیگر رژیم صهیونیستی را بابت روش و شیوه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه مورد انتقاد قرار داد و ادعای این رژیم را مبنی بر اینکه سازمان ملل و آژانس‌های کمک رسان غیردولتی هستند که کمک‌ها را وارد نمی‌کنند و نگه می‌دارند، رد کرد.

این مقام مسئول آنروا همچنین گفت: «چه ما از کاروانی بخواهیم از شمال یا از جنوب وارد شود، کاروان‌های ما را به صورت سیستماتیک متوقف می‌کنند. ما هنوز هم به کاروان‌ها دسترسی نداریم. خواه به ما مجوز بدهند یا خیر، این رویه‌ها همیشه پیچیده و بسیار پر زحمت هستند.»

وی در نشست خبری در ژنو ادامه داد: « نگرانی فوق‌العاده‌ عمیقی در حال حاضر در غزه حاکم است چون سوالی که همه می‌پرسند این است که آیا یک حمله نظامی وجود خواهد داشت یا خیر.»

کمیسر کل آژانس آنروا افزود، از همکارانش در منطقه هنوز خواسته نشده تا رفح را ترک کنند اما پیش بینی می‌شود که به زودی و در صورت عدم برقراری آتش بس حمله‌ای آغاز خواهد شد.

لازارینی گفت، همکارانش توضیح می‌دهند که مردم غزه بیش از آنکه از اختلال استرس پس از حادثه رنج ببرند، دچار اختلال استرس حادثه مداوم شده‌اند. غذا در شمال غزه وجود دارد اما پول نقدی در گردش نیست و هنوز هم وقوع قحطی در آنجا وجود دارد.

انتهای پیام

نظر شما