شناسهٔ خبر: 66420516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

چشم دولت به بیت کوین مردم است؟

کبرا، نام مستعار صاحب دامنه Bitcoin.org، نسبت به اقدامات آتی دولت ایالات متحده در مورد مالکیت بیت کوین ابراز نگرانی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Bitcoin.com، این فعال حوزه رمزارز اعلام کرد که حتی با وجودی که اعمال و اجرای این اقدامات غیرعملی باشد، امکان ممنوعیت نگهداری بیت‌کوین وجود دارد.

برای کبرا، دولت‌های جهان و ایالات متحده ممکن است در حال آماده شدن برای ممنوعیت کامل مالکیت بیت‌کوین باشند، به این معنی که شهروندان بدون حمایت یک واسطه و حضانت یک شخص یا سازمان نمی‌توانند بیت‌کوین داشته باشند.

کبرا در رسانه های اجتماعی اعلام کرد:اگر فکر می کنید که آنها در نهایت برای نگهداری از بیت کوین نیایند، حواستان پرت است!

کبرا با ذکر مثالی با نحوه غیرقانونی کردن مالکیت خصوصی طلا توسط ایالات متحده در حدود سال 1930 از طریق فرمان اجرایی 6102 که به صراحت «احتکار سکه‌های طلا، شمش طلا و گواهی‌های طلا را در قاره ایالات متحده ممنوع کرد» توضیح داد: مالکیت خصوصی طلا قبلاً در ایالات متحده غیرقانونی بود، حتی اگر نگهداری مقدار زیادی از طلا غیرعملی باشد.

دیگران نیز از اقدام دولت فدرال علیه بیت کوین می‌ترسند. دنیس پورتر، یکی از بنیانگذاران صندوق اقدام ساتوشی، حرکتی را در سراسر کشور برای احراز حقوق بیت کوین و ارزهای دیجیتال، از جمله حضانت شخصی، در سطح ایالتی در ایالات متحده آغاز کرده است.

پورتر، مانند کبرا، علناً نظر خود را در مورد نیات دولت فدرال ایالات متحده برای اعمال محدودیت بر استخراج بیت کوین و نگهداری از آن به اشتراک گذاشته است.

با این وجود، برخی از کبرا در مورد امکان‌سنجی و قابل اجرا بودن ممنوعیت داشتن بیت‌کوین برای اشخاص انتقاد کرده‌اند.

نظر شما