شناسهٔ خبر: 66420113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد:

لزوم توجه مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی

با توجه به تعداد علاقه‌مندان هنر خوشنویسی در مشهدمتاسفانه مسئله فضای آموزشی در این کلانشهر رفع نشده است.

صاحب‌خبر -

مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: اگر قرار است هنر‌هایی از جمله خوشنویسی گسترش پیدا کند، مدیران فرهنگی باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت کنند.

 

محمدعلی فراستی افزود: خوشنویسی یکی از هنر‌های اسلامی و قدسی به شمار می‌آید و ما به این هنر افتخار می‌کنیم، زیرا آثار منسوب به ائمه اطهار (ع) در موزه‌های آستان قدس رضوی نیز موجود است.

 

وی با بیان اینکه خط‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و امام سجاد (ع) را داریم که آثار آنها در موزه‌های آستان قدس رضوی و موزه قرآن وجود دارد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند و به خلاقیت ائمه اطهار (ع) در این خصوص بپردازند. درنتیجه هرآنچه داریم از ائمه اطهار (ع) است و افتخار می‌کنیم که این هنر وجود دارد و ما از آن به عنوان هنر اسلامی یاد می‌کنیم.

 

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد افزود: بنابراین اگر بتوانیم این هنر قدسی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم در واقع به انجمن خوشنویسان ایران کمک کرده‌ایم که منجربه گسترش کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها می‌شود، زیرا افزایش کلاس‌های آموزشی اقبال بیشتر علاقه‌مندان را به دنبال خواهد داشت.

 

وی خواستار احیای اتاق‌های مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در مشهدبرای برگزاری کلاس شد.

.

 

نظر شما