شناسهٔ خبر: 66419967 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی خبر داد:

قطار توسعه فیبر نوری منازل و کسب وکارها به شهر قره ضیاءالدین رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ زنی پروژه ملی فیبر نوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر قره ضیالدین به طول بیش از 25 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی گفت: ابر پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از اقدامات مهم و ارزشمندی که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.
وی به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق های اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می کند.
جلیلی نژاد با بیان اینکه طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان به متراژ بیش از 25 کیلومتر وارد فاز اجرایی شد، تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب و کارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.
مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان بر روی اینترنت ثابت است که ناشی از عدم توجه به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.
در پایان این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر قره ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

نظر شما