شناسهٔ خبر: 66416553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کار استان:

آموزش رکن اصلی جامعه کارگری است

فرانک کیانپور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اهمیت آموزش و مهارت آموزی در جامعه کارگری گفت: امر آموزش برای کارگران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

فرزاد پیشکاری امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج و با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، جمعی از مسئولان استانی و جامعه کارگری استان برگزار شد اظهار کرد: جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های مختلف انقلاب نقش مهم و جلوه ای درخشان داشته است و همواره با دشمن مبارزه کرده و از کیان و ناموس میهن دفاع کرده و با تفکر خلاقانه خود خرابه‌های ناشی از جنگ را بازسازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان جنگ اقتصادی هستند، افزود: کارگران همواره در توسعه پایدار کشور نقش مهمی داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از ارایه خدمات جامعه کارگری در استان با همدلی خبر داد و گفت: ۱۹ هزار بازرسی در راستای فرهنگ سازی بهداشت و تامین امنیت کارگران در استان طی سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی، طی سال گذشته ۱۰ هزار پرونده در حوزه کار، مشاغل سخت و بیمه بیکاری مورد بررسی قرار گرفته و ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کنند و با احتساب خانوارها، حدود ۷۰۰ هزار نفر در کردستان مخاطب این اداره کل هستند. همچنین در حوزه اجتماعی نیز اهتمام جدی وجود دارد و حدود ۹۲ کارگاه پیشگیری از حادثه برگزار شده است.

پیشکاری به برگزاری مرتب کارگروه های اشتغال در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

وی، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و گفت: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

 پیشکاری، آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار کرد: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

در تقویم رسمی کشور پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

انتهای پیام 

نظر شما